    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Brak NIP wystawcy faktury VAT
    Date: Tue, 21 Jun 2022 17:56:02 +0200

    "Liwiusz" 62b1dbd6$0$556$6...@n...neostrada.pl
    jak wykle bajdurzy...

    > Dopasuj po nazwie firmy z faktury.

    Liwiusz -- jesteś chory umysłowo? :) Nie umiesz czytać?
    Znam co najmniej dwie firmy o takiej samej (czy bardzo
    podobnej) nazwie, ale z różnym NIPem. Którą mam wybrać?
    Mam wpisać cokolwiek? Zapewne do więzienia nie trafiłbym
    za wpisanie nieprawdy w razie chybienia, bo kwota taka sobie,
    ale w jakim celu mam komplikować sobie (i kontrolerom) życie?

    Skąd mam wiedzieć, czy ta faktura jest w ogóle wystawiona?!
    Najwyraźniej nie wiesz, że od dawana jest JPK_VAT i błędy
    są szybko wyłapywane!

    Może nawet nie wiesz, że NIP jest ważną informacją.

    -=-

    Znam firmy, które zmieniły NIP, choć nie zmieniły adresu i nazwy.
    (jedna z nich to jakaś kancelaria okołoprawnicza)
    Znam firmy z różnym NIPem, ale tą samą nazwą i tym samym adresem...
    (choćby o inicjałach KB)
    Znam firmy, które zmieniły osobowość bez zmiany nazwy...
    (wówczas próżno szukać NIP w DG)
    Pewności nie mam, ale chyba spotkałem się z firmą, która
    zachowała NIP przy zmianie (nabyciu -- z DG przepotwarzyła
    się w coś z osobowością prawną) osobowości...

    Wyobraź sobie, że każdy na grupach ma unikalny NIP (obok nicku)
    i obok Ciebie jest jeszcze ktoś o nicku Liwiusz, lecz z innym NIP...

    Mam fakturę wystawioną przez Liwiusza -- który NIP mam wpisać?
    (do wyboru mam co najmniej dwa różne NIPy)
    Do tego wyobraź sobie, że ten NIP nie jest kwiatkiem, lecz
    jedną z najważniejszych informacji, jedną z niewielu (często,
    żeby nie napisać -- zazwyczaj, jedyną na fakturze) w pełni
    identyfikującą stronę transakcji...

    Aby było jasne (bo prawnik taki jak Ty może tego nie
    wiedzieć -- wystawca wiadomej faktury najwyraźniej
    nie wie) są dwie strony transakcji.

    -=-

    Pewności nie mam, ale chyba znam też trzeci (nieaktualny) NIP
    (przed laty znalazłem ów NIP w necie) firmy o tej (lub bardzo
    podobnej) nazwie. (tej, która teraz z uporem lepszej sprawy
    odmawia wystawienia poprawnej faktury mimo kilku upomnień
    m@ilowych i telefonicznego)

    Dwa jednocześnie funkcjonujące NIPy tak nazwanej (lub bardzo
    podobnie nazwanej) firmy są rzeczywistością. Trzy (z tego
    trzeci nieaktualny) chyba też.

    Co mam wpisać wg Ciebie -- 'Ala ma Asa i As ma Alę'?...
    Ty zazwyczaj bajdurzysz... Przynajmniej na grupach...

    Może szukasz sobie zajęcia? -- ktoś coś źle wpisze, będzie ,,coś się działo''
    będzie dochodzenie, może Liwiusza zatrudnią do sprawdzenia i zapłacą mu za
    pracę: ciężką, merytoryczną, wytężoną, profesjonalną, zgodną z Konstytucją
    RP i zgodną z Konstytucją Biznesu...

    Liwiusz tym samym powiększy PKB! (bo weźmie zapłatę za usługę)

    --
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'