  • Data: 2003-04-17 15:22:45
    Temat: Re: Gdzie w bilansie pobrania właściciela?
    Od: "żuczek" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W bilansie to oba konta: rozrachunki z właścicielem(250) oraz kapitał
    > właściciela(800) jest wykazywane jako jedna pozycja - kapitał własny.
    > Niby nie ma obowiązku przeksięgowania, ale dziwne wydaje mi się
    > wykazywanie w bilansie, że właściciel jest sam sobie coś winien.
    > W informacji dodatkowej (czy jat to się teraz nazywa) można opisać
    > zmiany w kapitale własnym. - Tak robię dla siebie.

    No właśnie, to logiczne.
    Tak sobie mam wątpliwości bo pytałam księgową która pracuje w podobnej
    firmie od lat i okazało się że u niej to wygląda następująco:
    wynik finansowy przeksięgowuje na 800 a rozrachunki z właścicielem ma
    nierozliczone przez cały czas. Na dodatek to ma dwa konta na rozrachunki z
    właścicielem, oba są nierozliczone i ich salda cały czas narastają a trzecie
    konto na rozrachunki bieżące (powinno się zerować ale to też różnie bywa
    ponoć). Dlaczego tak przyjęła, nie wiem. Mówi że to zaszłości sprzed kilku
    lat.
    Dzięki za pomoc, dobrze jest pogadać z innymi gdy są niejasności.

    Pozdrawiam
    biedny_żuczek