  • Data: 2021-08-17 14:26:53
    Temat: Re: Korekta do korekty
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Aug 2021 09:03:40 +0200, Adam wrote:
> [...]
    [...]
    > Masz jakieś przykłady?
    > Nic mi nie wiadomo, aby EDI nie działało z EDI.

    Zobacz np
    https://en.wikipedia.org/wiki/EDIFACT
    https://www.edi-plus.com/resources/message-formats/v
    da/
    https://www.edidev.net/edidev-ca/help/Sample_Files/S
    ampleX12EdiFiles.htm

    Golym okiem widac roznice, a przeciez to tylko poczatek.

    A przeciez to nie wszystkie formaty
    https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_data_interc
    hange

    > Swego czasu bodajże Makro Cash and Carry wymyśliło swoje komunikaty GS1,
    > ale to nie zaprzecza standardowi.
    > Zobacz:
    > https://www.gs1pl.org/kontakt/wytyczne-techniczne/ed
    i-uzgodnione-dokumenty/komunikaty-edi

    A Miele ... obsluguje VDA i EDIFact, czy mieszanke?
    https://www.miele.pl/m/edi-369.htm

    > Jakie sysyemy by nie były, bez względu, czy to jakieś małe, czy większe ERP
    > (typu Optima, Enova, Comarch XL), czy też najbardziej znane (SAP) gadają ze
    > sobą bez problemu.

    Na ile sie orientuje - to wlasnie sa problemy.
    I z nich zyja swietnie firmy posredniczace w wymianie.

    Co zreszta widac po ilosci standardow.

    >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektroniczna_wymiana_
    danych

    > Nie wiem, czy nie mylisz pojęć.
    > Księgowanie najczęściej idzie z programu/modułu handlowego do programu bądź
    > modułu księgowego.
    > Natomiast dokument EDI może zawierać większość informacji potrzebnych do
    > zaksięgowania, ale to w programie handlowym ustawia się, co ma się dziać i
    > w jaki sposób z poszczególnymi pozycjami faktury oraz jak ją rozliczać w
    > aspekcie modułu kasa/bank i ewentualnie w powiązaniu z kursami walut.

    Comarch np
    https://www.comarchedi.pl/rozwiazania-edi/

    wspiera faktury w formacie pdf. Dostajesz taka fakture ... i co dalej?

    I mowisz, ze bez problemu :-)

    J.