    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta do korekty
    Date: Wed, 18 Aug 2021 14:54:51 +0200
    <sduq0e$1sqv$1@gioia.aioe.org> <serqqb$tt4$1@gioia.aioe.org>
    <611184d4$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <6112ac85$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <seue36$1lq5$1@gioia.aioe.org> <seugbh$oah$1@gioia.aioe.org>
    <kmkrtdrwt0vy$.1csdmw8sawv4k.dlg@40tude.net>
    <sf0k8o$p26$1@gioia.aioe.org>
    <w04w66apodzs.177oc0ro77e6r$.dlg@40tude.net>
    <sf41c1$u7c$1@gioia.aioe.org> <o...@4...net>
    <1...@4...net>
    <61166948$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <g9e8f96nz7b2$.1wjpbh07n20qz$.dlg@40tude.net>
    <8ppe9vjdu9jh.4hdfnv9su1i9$.dlg@40tude.net>
    <299nwdnvn9ea.1d93x2z5hy18k$.dlg@40tude.net>
    <1muy8aeh410oi$.dy4qtohozi7a$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>

    Dnia Wed, 18 Aug 2021 14:10:05 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    >>> https://www.edi-plus.com/resources/message-formats/v
    da/
    >>> https://www.edidev.net/edidev-ca/help/Sample_Files/S
    ampleX12EdiFiles.htm

    > Ale XML to ani EDIFACT, ani VDA, ani X12, i pewnie jeszcze troche tych
    > "ani".

    Trudno mi tu dyskutować.
    W tych programach, z których mam pliki, to wszyskie są zapisywane w
    strukturze XML.
    Mam klientów, którzy ze swoimi dostawcmi wymieniają się plikami EDI i
    sporadycznie się zdarza, aby coś nie wskoczyło. Bywa, że swoim odbiorcom
    też wysyłają EDI. Moi klienci to głównie Optima, a inne firmy miewają
    najprzeróżniejsze programy.

    > Taki SAP potrafi wyprodukowac XML ?

    SAP to jest inny gatunek człowieka ;)
    Swego czasu, przy wymianie komputerów u jednego z moich klientów (na SAPie)
    okazało się, że nowe kompy nie mają fizycznego RS232.
    Drukarki fiskalne zapinały się przez USB emulujący COMy. Ale to nie był
    problem, wszak można wpisać (prawie) dowolny numer portu.
    Problem zaczął się, gdy z pewnych przyczyn trzeba było drukarkę puścić po
    innym numerze, niź COM1. Angole się zdziwili: po co? Przecież od zawsze
    było na COM1.
    Przerobienie SAPA na COM3 zajęło im miesiąc czasu. Tak, miesiąc.

    Natomiast nie wiem, jak tam jest z EDI. Może niebawem będę, to z ciekawości
    popytam i może wezmę próbkę plików, o ile już zdążyli dojść do obsługi XML
    - wszak to się pojawiło (dla Angoli) całkiem niedawno, dopiero dwadzieścia
    lat temu ;)

    Date>
    ionNumber>

    > I to jest kolejny poziom.
    > Jedni moga ominac, a dla innych to sa wazne pola i nie mozna ich
    > ominac.
    > Tzn kontrahent uwaza, ze wazne, a twoj program do tej pory omijal, bo
    > niewazne.

    Nie, nie o to chodzi.
    Struktora XML polega na tym, że parser szuka i połyka to, co ma zadane,
    ignorując resztę.
    Czyli w uproszczeniu nie ma znaczenia kolejność pól i gałęzi, swoje pole w
    odpowiedniej gałęzi parser znajdzie i odczyta.

    i-uzgodnione-dokumenty/komunikaty-edi

    > Istotnie. Miele nie chce faktur przez EDI?

    Nie wiem, nie mam chyba nikogo, kto by z nimi współpracował.

    > Co masz na mysli pod "handlowy"?
    > W EDIFACT jest INVOIC, jest VDA4906, itp.

    EDI jest zaszyty przez producentów oprogramowania na stałe, nigdy się nie
    interesowałem tym głębiej w takim aspekcie, jak piszesz.
    Jestem leniem ;) więc wystarczy mi, że to działa.
    Już trochę za stary jestem na doktoryzowanie się z rzeczy "niepotrzebnych"
    ;)

    Interesuje mnie to tylko o tyle, że np. czasem ktoś chce zaczytać dodatkowe
    informacje z pliku, jak np. numer świadectwa, zdolność kiełkowania, numer
    zezwolenia itd.
    Wtedy jest dopisywana dodatkowa obsługa takiego pliku.

    > Hm, po co OCR z PDF ... no ale wyciagnie rozne teksty z faktury ... i
    > dobrze zakwalifikuje co gdzie jest ?

    Już pisałem wcześniej w tym wątku - OCR aktualnie jest do faktur kosztowych
    i dane, które zaczytuje, wprowadza do rejestrów VAT. Dopiero w rejestrach
    robi się dalszą "obróbkę", jak np. przypisywanie kategorii do dokumentu lub
    jego pozycji.
    Są przygotowania do OCR dla dokumentów handlowych, ale jeszcze nie mam
    żadnych informacji na ten temat.

    > O to to to :-)

    > A tu jedna firma w ogole nie uzywa numerow seryjnych, a inna musi
    > uzywac ...

    Takie dodatki to pisze się najczęściej pod konkretnego klienta.
    W tym przypadku to hurtownia sprzętu komputerowego. Przed zapaletowaniem
    wysyłki są skanowane towary i wysyłane do dokumentu WZ. Analogicznie na
    jednej z bram towary przychodzące.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam