    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 10 Jun 2021 23:45:40 -0700 (PDT)
    <s9biv1$11dr$1@gioia.aioe.org> <s9bkvf$1qvn$1@gioia.aioe.org>
    <8...@g...com>
    <s9tjkt$16s6$1@gioia.aioe.org>
    <2...@g...com>
    <s9uvas$r80$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Korekta faktury?
    From: Adam <a...@g...com>

    Witam

    > Tu masz całkowitą rację. Powinni cokolwiek odpowiedzieć.

    To chociaż tu się zgadamy ;)

    > Nie. Nie trzeba.
    >
    > https://www.podatki.biz/artykuly/mf-objasnia-zmiany-
    w-zakresie-korekt-%3Cem%3Ein-minus%3C-em%3E_4_47196.
    htm

    > "Od 1 stycznia 2021 r. w odniesieniu do faktur korygujących
    > zmniejszających podstawę opodatkowania VAT lub podatku należnego
    > zrezygnowano z warunku uzyskania potwierdzenia ich otrzymania przez
    > nabywcę towarów lub usługobiorcę, dla którego wystawiono fakturę. "

    OK warunkiem jest
    "1. uzgodnienia warunków korekty z nabywcą towaru lub usługobiorcą;"

    I tu mam pewne wątpliwości.
    Choć masz rację od 1 stycznia trochę się zmieniło.

    > Jeżeli już te korekty zaksięgowali, i mają ich setki, albo tysiące
    > (bladego pojęcia nie mam ile mają klientów), to robienie wyjątków dla
    > kilku klientów, i to na kwotę całych okrągłych 13,52 zł brutto jest...
    > hmmmm... nieekonomiczne.

    Wystarczyłoby napisać, że sorry już mamy zaksięgowane i nie możemy anulować.
    I to by wyjaśniło sprawę - a tak mamy pewną sytuację patową (bo jak zaksięguje, a oni
    anulują jednak to będzie wesoło).

    Ty ciągle podkreślasz kwotę, a to powinno mieć drugorzędne znaczenie.

    > To Ty jesteś wobec nich złośliwy, bo to Ty masz do nich pretensje, że
    > nie potrafisz zaksięgować korekty. I teraz nękasz ich mailami o paczkę
    > fajek.

    Ja mam pretensję o brak komunikacji i brak jasnego napisania jaka będzie procedura
    refundacji (faktura korygująca etc.).

    Pozdrawiam.