  • Data: 2021-06-11 08:20:12
    Temat: Re: Korekta faktury?
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.06.2021 o 22:31, Adam pisze:
    > Witam
    >
    > Dzięki za troszkę złośliwości. Mimo wszystko odpowiem.
    >
    > 1. Wypada, aby klientowi na zgłoszenie COKOLWIEK odpowiedzieć.
    > Poziom suportu jest w dużym stopniu wyznacznikiem jakości usług (zwłaszcza tego
    typu firmy).
    > Współpracowałem z kilkoma dużymi serwerowniami i zawsze otrzymywałem odpowiedzi
    > max po 2-3 dniach roboczych*
    > Tu mamy pełną zlewkę polskiego oddziału. Być może za mało ludzi.

    Tu masz całkowitą rację. Powinni cokolwiek odpowiedzieć.

    Być może mają za mało ludzi, a być może mieli pożar w serwerowni i
    większe problemy do rozwiązania, niż się wykłócać z klientem klepać
    maile o całe okrągłe 13,52 zł brutto.

    Też byłbym szczęśliwy, gdyby taki klient zrezygnował z moich usług.

    > Napisałem do EN suportu, zobaczymy czy również oleją.
    >
    > * oczywiście chodzi o pytania ogólne, a nie zgłaszanie awarii.
    >
    > 2. Na przyjęcie korekty fv trzeba się świadomie zgodzić.

    Nie. Nie trzeba.

    https://www.podatki.biz/artykuly/mf-objasnia-zmiany-
    w-zakresie-korekt-%3Cem%3Ein-minus%3C-em%3E_4_47196.
    htm

    "Od 1 stycznia 2021 r. w odniesieniu do faktur korygujących
    zmniejszających podstawę opodatkowania VAT lub podatku należnego
    zrezygnowano z warunku uzyskania potwierdzenia ich otrzymania przez
    nabywcę towarów lub usługobiorcę, dla którego wystawiono fakturę. "

    "W związku z likwidacją warunku uzyskania potwierdzenia otrzymania
    faktur korygujących in minus przez nabywcę towarów lub usługobiorcę nie
    było zatem możliwe odroczenie obowiązku korekty podatku naliczonego do
    momentu otrzymania przez nabywcę tej faktury korygującej. Takie
    działanie mogłoby bowiem powodować celowe opóźnianie pomniejszenia kwoty
    podatku naliczonego (poprzez opóźnione doręczanie wystawionej faktury
    korygującej) przy jednoczesnym pozostawieniu możliwości pomniejszenia
    podatku należnego u sprzedawcy."

    > Chyba, że uważasz, że każdy kontrahent może Tobie wysłać zwrot i ujemną fakturkę
    jako korektę usług sprzed 7 mc.

    Jeżeli takie były warunki, np. w umowie, regulaminie usługi, to tak.

    > Nie chodzi jaka to kwota, ale o pewne zasady.
    > Kontrahent powinien uszanować, że się nie przyjmuje refundacji.
    > Zwłaszcza, że jest to im na rękę i jeszcze mają czas ją anulować.

    Jeżeli już te korekty zaksięgowali, i mają ich setki, albo tysiące
    (bladego pojęcia nie mam ile mają klientów), to robienie wyjątków dla
    kilku klientów, i to na kwotę całych okrągłych 13,52 zł brutto jest...
    hmmmm... nieekonomiczne.

    Jesteś ich stałym klientem? Do tej pory byłeś zadowolony z usługi?
    No to bądź człowiekiem i wykaż odrobinę empatii - firma miała wypadek, i
    to poważny, nie zrobili tego specjalnie, nie pogorszyli Ci dostępu do
    usługi specjalnie i złośliwie.

    To Ty jesteś wobec nich złośliwy, bo to Ty masz do nich pretensje, że
    nie potrafisz zaksięgować korekty. I teraz nękasz ich mailami o paczkę
    fajek.

    Pozdrawiam
    Piotr