  • Data: 2021-06-11 08:45:40
    Temat: Re: Korekta faktury?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > Tu masz całkowitą rację. Powinni cokolwiek odpowiedzieć.

    To chociaż tu się zgadamy ;)

    > Nie. Nie trzeba.
    >
    > https://www.podatki.biz/artykuly/mf-objasnia-zmiany-
    w-zakresie-korekt-%3Cem%3Ein-minus%3C-em%3E_4_47196.
    htm

    > "Od 1 stycznia 2021 r. w odniesieniu do faktur korygujących
    > zmniejszających podstawę opodatkowania VAT lub podatku należnego
    > zrezygnowano z warunku uzyskania potwierdzenia ich otrzymania przez
    > nabywcę towarów lub usługobiorcę, dla którego wystawiono fakturę. "

    OK warunkiem jest
    "1. uzgodnienia warunków korekty z nabywcą towaru lub usługobiorcą;"

    I tu mam pewne wątpliwości.
    Choć masz rację od 1 stycznia trochę się zmieniło.

    > Jeżeli już te korekty zaksięgowali, i mają ich setki, albo tysiące
    > (bladego pojęcia nie mam ile mają klientów), to robienie wyjątków dla
    > kilku klientów, i to na kwotę całych okrągłych 13,52 zł brutto jest...
    > hmmmm... nieekonomiczne.

    Wystarczyłoby napisać, że sorry już mamy zaksięgowane i nie możemy anulować.
    I to by wyjaśniło sprawę - a tak mamy pewną sytuację patową (bo jak zaksięguje, a oni
    anulują jednak to będzie wesoło).

    Ty ciągle podkreślasz kwotę, a to powinno mieć drugorzędne znaczenie.

    > To Ty jesteś wobec nich złośliwy, bo to Ty masz do nich pretensje, że
    > nie potrafisz zaksięgować korekty. I teraz nękasz ich mailami o paczkę
    > fajek.

    Ja mam pretensję o brak komunikacji i brak jasnego napisania jaka będzie procedura
    refundacji (faktura korygująca etc.).

    Pozdrawiam.