    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kupno mieszkania a darowizna
    Date: Tue, 11 Mar 2008 20:20:28 -0500

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fr709j$s80$1@inews.gazeta.pl...

    > Tylko wtedy darowiznę będzie dawał co miesiąc, spłacając raty za
    > mieszkanie rodzica.
    > To dopiero formalności sporo a i zwolnienie podatkowe przez te lata może
    > zniknąć.
    >
    > Choć ciekawe czy umowa darowizny zawarta teraz, na wypłatę darowizny w
    > ratach, obejmujących kwotę darowizny+odsetki podpadłaby pod podatek
    > teraz, czy w momencie otrzymania.

    Jeśli notarialnie to teraz, w momencie podpisywania aktu,
    jeśli nie, to w momencie spełnienia czyli dania pieniędzy.

    Z drugiej strony zatanawiam się czy w ogóle zapłaciłbyś jakikolwiek
    podatek jakbys ojcu mieszkanie podarował. Raczej nie.
    Bo 10% podatek od przychodu zamienili na 19% od dochodu czyli cena
    sprzedaży minus cena kupna. W twoim przypadku wyniósłby on zero.
    A ze strony ojca darowizna i tak jest przecież zwolniona więc on tez nie
    zapłaci

    Problem mają jedynie ci, którzy mieszkanie dostali a nie kupili i chcą
    go sprzedać, bo u nich koszt kupna wyniósł zero i dowali ich 19% od
    całej ceny. Ty nawet jakbyś to mieszkanie sprzedał na rynku to i tak
    zapłaciłys 19% od różnicy a nie od ceny.

    To ojciec zapłaciłby 19% gdyby to mieszkanie chciał później sprzedać.

    Moim zdaniem w ogóle nie masz żadnego problemu