  • Data: 2021-05-24 13:51:09
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-05-24 o 11:07, Piotr Gałka pisze:

    > Zapytam jako laik (mamy w firmie wyraźny podział kompetencji i ja nigdy
    > nie zajmowałem się papierologią).
    > Na czym polegają te koszty utrzymania spółki.
    >
    > Mi się wydaje, że po prostu zamiast jednego programu do prowadzenia
    > firmy bierze się inny i koniec tematu. I tak wszystkie faktury trzeba
    > wpisać.
    >
    > Czego nie wiem?
    > P.G.

    Otóż ja sam prowadzę sobie KPiR ale księgi handlowe,
    to już bym nie potrafił. Pomiajam kwestie czysto techniczne
    związane z jakimiś kontami, rozliczaniami, bilansem itp
    ja tego nie rozumiem, więc nie zrobię.

    Dla mnie (i pewnie dla wielu niekumatych podatkowo) kosztem
    utrzymania spółki będzie księgowość - kilkaset złotych miesięcznie,
    plus pewnie raz do roku opłata za ogłoszenie w Monitorze
    (i raz na jakiś czas jakiś notariusz jak by się coś zmieniać chciało)
    To taki bezpośrednio realny koszt.

    Jeśli uważasz, że to tylko zmiana programu księgowego,
    to ciebie to nie dotyczy. Choć patrząc na Twoją wiedzę o podatkach
    narobiłbyś sobie kłopotów znacznie przekraczających kosztowo
    oszczędność na księgowosci zewnętrznej :-)

    Koszty takie mniej finansowe,
    ale powodujące upierdliwość, to rozliczanie kasy i każdego grosika
    na koncie przy pełnej księgowości, prowadzenie magazynu, dekretowanie
    papierków.
    No i kasy nie wydasz (bez dodatkowej papierkologii) na swoje potrzeby
    bezpośrednio z konta spółki. To tak w skrócie.