  • Data: 2021-05-25 16:40:44
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.05.2021 o 10:48, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2021-05-24, cef <c...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Myślę, że to mocno indywidualne. Ale i tak jesteś do przodu o różnicę
    > między wysokością składek społecznych + kosztem księgowości JDG,
    > a kosztem księgowości w SPZOO.

    Zmiana z KPiR na pełną księgowość wygląda dla "małego" fajnie tylko jak
    rozważa się to teoretycznie, albo czyta blogi o optymalizacji podatkowej
    i takie tam.
    W praktyce ma to sens dopiero od pewnego poziomu przychodów, a i to nie
    zawsze, jak i stopnia hmm... skomplikowania (nie wiem czy to dobre
    słowo) samej działalności. Jeżeli działalność jest prosta, to pełna
    księgowość jest tylko kulą u nogi, a nie pomocą. Z drugiej strony, pełna
    księgowość ułatwia wiele spraw przy większej skali (czy większym
    poziomie skomplikowania) działalności.

    Prosty przykład. W KPIR koszt zakupu towaru ujmujesz od razu przy
    zakupie - od razu obniżają podstawę opodatkowania, przy pełnej
    księgowości koszt zakupu rozliczasz dopiero przy sprzedaży.
    W dłuższej perspektywie wychodzi na to samo, ale dla niewielkiej skali
    działalności może mieć znaczenie.
    O obowiązku prowadzeniu kasy wspominał już cef.
    Obowiązek inwentaryzacji nie tylko towarów, ale również inwentaryzacja
    rozrachunków - potwierdzanie sald. Itd... bilanse, rachunki zysków i
    strat, kapitały zapasowe gdy nie ma pokrycia na stratę z lat ubiegłych...

    Tak więc o ile przy niewielkiej skali można samemu bez problemu
    prowadzić KPIR, to przy pełnej księgowości niby też można, ale trzeba
    poświęcić sporo czasu na doktoryzowanie z pełnej księgowości,
    przeznaczyć odpowiednio większe nakłady na oprogramowanie (i poświęcić
    czas na ogarnięcie...) albo komuś zapłacić.

    Od jakiego poziomu to się opłaca? Osobiście nie jestem przekonany, czy
    różnica między wysokością składek + koszt księgowości tak po prostu to
    rekompensuje.

    Pozdrawiam
    Piotr