  • Data: 2021-05-25 16:57:11
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 25 May 2021 16:40:44 +0200, Kviat wrote:
    > Zmiana z KPiR na pełną księgowość wygląda dla "małego" fajnie tylko jak
    > rozważa się to teoretycznie, albo czyta blogi o optymalizacji podatkowej
    > i takie tam.
    > W praktyce ma to sens dopiero od pewnego poziomu przychodów, a i to nie
    > zawsze, jak i stopnia hmm... skomplikowania (nie wiem czy to dobre
    > słowo) samej działalności. Jeżeli działalność jest prosta, to pełna
    > księgowość jest tylko kulą u nogi, a nie pomocą. Z drugiej strony, pełna
    > księgowość ułatwia wiele spraw przy większej skali (czy większym
    > poziomie skomplikowania) działalności.

    O ile dobrze pamietam to i w DG od pewnego progu obrotow musisz miec
    pelna ksiegowosc.

    > Prosty przykład. W KPIR koszt zakupu towaru ujmujesz od razu przy
    > zakupie - od razu obniżają podstawę opodatkowania, przy pełnej
    > księgowości koszt zakupu rozliczasz dopiero przy sprzedaży.
    > W dłuższej perspektywie wychodzi na to samo, ale dla niewielkiej skali
    > działalności może mieć znaczenie.

    W grudniu sie wyrownuje - bo wchodzi zysk z inwentaryzacji.
    Ale faktycznie - obliczenia trudniejsze.
    Szczegolnie jak masz produkcje.

    Choc znam sp z.o.o., gdzie to jakos prosciej jest rozliczane.

    > O obowiązku prowadzeniu kasy wspominał już cef.

    kasy jako komorki organizacyjnej?
    Mam wrazenie, ze wiele firemek nie ma ... bo tez i prawie wszystko
    przelewem.

    > Obowiązek inwentaryzacji nie tylko towarów, ale również inwentaryzacja
    > rozrachunków - potwierdzanie sald.

    a to nie dotyczy tez DG?
    W koncu jak bedzie transakcja z wieksza firma, to tamta poprosi o
    uzgodnienie.

    > Itd... bilanse, rachunki zysków i
    > strat, kapitały zapasowe gdy nie ma pokrycia na stratę z lat ubiegłych...

    Kapitaly zapasowe to ulga podatkowa :-)
    Ale owszem - zamkniecie roku to wiecej papierow.

    > Od jakiego poziomu to się opłaca? Osobiście nie jestem przekonany, czy
    > różnica między wysokością składek + koszt księgowości tak po prostu to
    > rekompensuje.

    No - jest jeszcze kwestia o.o - moze byc duzą zaletą.

    A Piotr ma jakas dziwna spolke, ktorej banki nie lubia - mialby etat
    wiceprezesa, czy dyrektora d/s produkcji, to bylby w bankach milo
    widziany.
    Ale uwaga - odpowiedzialnosc wiceprezesa wieksza :-)

    J.