  • Data: 2021-05-24 15:42:22
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-05-24 o 13:51, cef pisze:

    > Jeśli uważasz, że to tylko zmiana programu księgowego,
    > to ciebie to nie dotyczy. Choć patrząc na Twoją wiedzę o podatkach
    > narobiłbyś sobie kłopotów znacznie przekraczających kosztowo
    > oszczędność na księgowosci zewnętrznej :-)

    Nie wykluczam, że masz rację i na pewno coś bym napieszał, ale takie
    skojarzenie.
    Pamiętasz taki fragment - moja wypowiedź i fragment Twojej odpowiedzi
    (20 grudnia):

    ----------------------------
    > Problem jest taki:
    > W trakcie leasingu w którym pokrywam 'tylko' utratę wartości
    samochodu (plus, oczywiście, odsetki od pożyczonych na to pieniędzy w
    których siedzi zysk leasingodawcy) pokrywam (niejako na wyrost) 50% jego
    wartości, ale faktycznie on stracił tylko 40% wartości.
    > No to się pytam czy daje się cały proces doprowadzić do zgodności z
    założeniami wstępnymi - że:
    > - płaci się odpowiednie odsetki za pożyczone na to pieniądze,
    > - oraz pokrywa się _tylko_ utratę wartości samochodu.
    >
    > Prościej chyba nie dam rady.
    > Nie chodzi mi o omijanie przepisów tylko nie sądziłem, że przepisy
    nie przewidują możliwości pokrycia tylko utraty wartości.

    Nie ma raczej takiej opcji. Strata na rozliczeniu VAT jest dodatkowym
    gwoździem.

    Się okazało, że ja miałem rację - nie ma straty na rozliczeniu VAT.
    Czyli da się tak, że pokrywa się tylko utratę wartości.
    P.G.