    Date: Sat, 5 Feb 2022 19:48:09 +0100
    Subject: Re: Nowy ład, przejście na ryczałt a składka zdrowotna
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-05 o 19:09, cef pisze:

    > Wprawdzie nie dotyczy to chyba ryczałtu, ale jak rozumieć ten artykuł 79:
    >
    > Art. 79 ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    > ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw
    >
    > "Podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne, o której mowa w
    > art. 81 ust. 2c ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu nadanym
    > niniejszą ustawą, za styczeń 2022 roku ustala się na podstawie zasad
    > obowiązujących do dnia 31 grudnia 2021 roku."
    >

    > Czyli jest jakby przesunięcie o miesiąc?
    > Składkę za grudzień 2021 zapłaciłem w styczniu 2022 wg starych zasad i
> [...]

    A przy próbie wypełnienia DRA w płatniku jest informacja, że mam wpisać
    kwotę dochodu w miesiącu bezpośrednio poprzedzającym miesiąc za który
    dokonywane jest rozliczenie.
    Czyli mam wpisać ze podatek przykładowo wg skali ale podać dochód
    jaki był wg zasad w grudniu czyli tę wartość 4665,78 wpisać tam?
    No bo chyba nie faktyczny dochód z grudnia 2021.

    PS
    Podobno jest jakiś brak w ustawie, jak likwidowali pomniejszanie podatku
    o zdrowotną i eksperci szukają jak teraz uznać zapłaconą skłądkę
    zdrowotną za koszt
    w kolejnym miesiącu. Nie mam siły czytać ustawy, żeby samemu to rozpoznać,
    na pierwszy rzut oka można by to zrobić, bo wprost w nkup wymieniona nie
    jest.
    Straszny bałagan, może powołać się na wypowiedź premiera
    i rozliczać się wg korzystniejszych zasad? :-)