    Date: Sat, 5 Feb 2022 21:46:53 +0100
    Subject: Re: Nowy ład, przejście na ryczałt a składka zdrowotna
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-05 o 19:48, cef pisze:

    > A przy próbie wypełnienia DRA w płatniku jest informacja, że mam wpisać
    > kwotę dochodu w miesiącu bezpośrednio poprzedzającym miesiąc za który
    > dokonywane jest rozliczenie.
    > Czyli mam wpisać ze podatek przykładowo wg skali ale podać dochód
    > jaki był wg zasad w grudniu czyli tę wartość 4665,78 wpisać tam?
    > No bo chyba nie faktyczny dochód z grudnia 2021.
    >
    > PS
    > Podobno jest jakiś brak w ustawie, jak likwidowali pomniejszanie podatku
    > o zdrowotną i eksperci szukają jak teraz uznać zapłaconą skłądkę
    > zdrowotną za koszt
> [...]

    No to jeszcze dla szukających informacji dodam, że
    na ślad prawidłowego rozliczenia
    wpadłem po weryfikacji DRA i tam zażadało podania 0 jako dochód za
    styczeń 2022.
    Czyli za styczeń 2022 składka wg danych GUS

    Najlepiej (najprościej) opisali to chyba tutaj:

    https://www.pitax.pl/wiedza/aktualnosci/wysokosc-skl
    adki-zdrowotnej-w-2022-r/

    , ale i tak nie uwierzyłem i dokopałem się właśnie do tego art 79.

    Nie rozumiem tylko co oznacza ten rok składkowy od 01.02.2022 do 31.01.2023
    W przyszłosci będzie zaliczka z innego okresu za pierwszy miesiąc?
    Bo roczne rozliczenie zdrowotnej chyba będzie za dany rok a nie z tym
    przesunieciem