eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiProwadzący DG z osobą na umowie-zleceniu (aktualnie zerowej) to mikroprzedsiębiorca czy samozatrudniony? › Re: Prowadzący DG z osobą na umowie-zleceniu (aktualnie zerowej) to mikroprzedsiębiorca czy samozatrudniony?
  • Data: 2020-05-15 14:37:56
    Temat: Re: Prowadzący DG z osobą na umowie-zleceniu (aktualnie zerowej) to mikroprzedsiębiorca czy samozatrudniony?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-15 o 11:08, cef pisze:
    > To nie definicja, tylko widać, że przepisy tworzą Ci, którzy
    > nie wiedzą czym się różnią od siebie poszczególne byty przedsiębiorczości
    > i co ustawa o czymś, to występuje albo przedsiębiorca zatrudniający ileś
    > tam osób,
    > albo zgłaszający iluś tam ubezpieczonych, albo samozatrudniony, albo
    > przedsiębiorca
    > nie zatrudniający i jeszcze kilka innych opcji w połączeniu np z limitem
    > przychodów,
    > klasyfikacją wg PKD albo pewnie BDO dołożą jeszcze :-)

    Jak zawsze wariatkowo.
    Nie wczytywałem się w przepisy.
    Jak wprowadzili tę ulgę ZUS to było, że dla przedsiębiorcy
    zatrudniającego poniżej 10 osób czyli do 9. Ale z czegoś tam wynikało,
    że to się liczy razem z tm przedsiębiorcą (spotkałem taki opis co
    najmniej w dwu miejscach, ale oba to jakieś nieformalne artykuły).
    Nas jest 6 wspólników (według prawdziwych przedsiębiorców to my nie
    jesteśmy przedsiębiorcami tylko w sumie samozatrudnieni) i zatrudniamy 4
    osoby - razem 10 - za dużo?
    Ja się tym nie zajmuję, ale jakiemuś prawnikowi (z którego pomocy
    korzysta kolega który załatwia papierologię) wyszło, że za siebie musimy
    płacić a za pracowników nie. Jak to się skończy....
    Są podobno kraje w których te wszystkie kwestie są zrobione tak prosto
    jak budowa cepa.
    P.G.