  • Data: 2021-03-06 21:35:41
    Temat: Re: Samokontrola JPK
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-03-06 o 19:00, Adam pisze:

    > Nie odpowiem Ci wprost na pytanie, ale gdzieniegdzie są jeszcze w użyciu
    > prymitywne programy, do których nie możesz wpisać faktury typu mix -
    > czyli np. na teoretycznej dużej stacji paliw ze sklepem kupujesz paliwo,
    > kupujesz kanapkę (dla siebie), kupujesz toner do drukarki, kupujesz kawę
    > ziarnistą do biura, kupujesz drogiego karchera jako S.T. itd - a
    > wszystko masz na jednej fakturze.
    > Te firmy z prymitywnymi programami wpisują kilka razy tę samą fakturę.
    > Jeśli jest weryfikacja numeru (gdzieś to widziałem) to wpisują numer
> [...]

    W programie to ja nie miałbym najmniejszych problemów.
    Dodałbym sobie literkę czy łamane przez do faktury
    i wklepał osobno. Byle ewidencyjnie netto się zgadzało.
    Gdy to nie byłoby nigdzie raportowane, to sumy się zgadzają
    i nic nie widać, bo nie wychodzi na zewnątrz.
    Ale jak robi się jpk, to gdzieś to się przetwarza, przechodzi
    przez jakieś mechanizmy szufladkowania/krzyżowania (nie znam się - nie
    jestem informatykiem, ale z telefonów ze skarbówki domyślam, że wiele
    rzeczy tam widać)
    i wtedy podwójnie użyty numer w rejestrze może coś komplikować.