  • Data: 2021-03-10 01:44:53
    Temat: Re: Samokontrola JPK
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "cef" 6047b70b$0$554$6...@n...neostrada.pl

    > Po prostu zamieszał sobie a czy u Ciebie
    > czy u siebie nie jest istotne.

    Zamieszał i miesza nieustannie/permanentnie -- ma wszak do tego
    mieszania prawo, gdyż płaci mi za to, że miesza. Na fakturze
    kilkadziesiąt pozycji, wśród których kilka to jakieś 'wkrętaki',
    zaś reszta to 'wkręty' czy 'deski' ('pozostałe' vs 'materiały')
    ale od czasu do czasu perełka ('uboczne') typu koszt płatności
    (~1.24 netto) lub pompowanie betonu... Zaliczka i zerowa ;)
    końcowa... Czasami zaliczka tego samego dnia co końcowa...

    Tym, którzy nas podczytują -- 'zaliczkowa' idzie do VAT, ale
    czeka na 'końcową' z wejściem do KPiR, więc bywa, ;) że
    pomiędzy VAT i KPiR są spore rozbieżności, o czym chyba ;)
    nie wiedzieli tFUrcy zasad Tarczy PFR, gdyż 'przychód'
    (chyba nawet zwany 'obrotem' - o zgrozo!!!) porównywano
    z zapisami branymi z JPK_VAT...

    Ogólnie -- faktura niekoniecznie idzie jednocześnie
    i do rejestru VAT, i do KPiR.

    Moja matka dostała niestrawności a mnie dopadła wściekłość, ;)
    gdy tu i ówdzie dowiadywałem się, że ww. 'obrót' ma być brany
    z JPK_VAT, miast z 'przychodu' w KPiR... Szczęściem w mBanku
    uspokojono mnie, zauważając, że (choć wszystko jest możliwe)
    chadza o 'przychód' z KPiR...

    BTW -- lubię mBank! Nie tylko za tanie OC (w tym roku
    311 pln za dwulitrowego Diesla, na dodatek wraz z Asistance,
    choć samochód ma ponad 12 latek) ale także z innych powodów!

    Lubię też Millennium i Citi.

    Wracając do mieszalnictwa... ;)
    Jak ja to lubię! 'Tawariszcz Rabotnyj', 'Mechanizm PP', 'GT12',
    ,,VAT 0% kontra ZW''... Mam/miewam faktury niemal kompletne od
    strony stawek VAT -- brak mi chyba do kompletu tylko 5% VAT; mówiąc
    dokładniej: 5% na fakturach bywa, ale nie jest księgowane -- jak
    teraz wykazać, że jest OllKorrekt, skoro zaksięgowałem tylko część
    faktury, bo nie księgowałem jogurtu?... Uboczne, pozostałe, materiały...
    Jakież to ważne dla 500+ -- jakże te dzieci mnożą się na samą myśl
    o wpisywaniu tych bredni!!!!!

    Niechaj nikt nie pomyśli, że życie księgowej (także takiej jak
    ja -- bezmacicznej) jest nudne!!!

    -=-

    Czas mnie goni... Dokładniej -- tempriczer za oknem...
    W samochodzie mrozi ;) się mydło i mrożą się ogniwa guziczkowe...
    Chciałem dotrwać do końca nieustannej aktualizacji Windows...
    Ale raczej nie wytrwam -- aktualizację zakończę więc jako
    niepomyślną... ***Codziennie*** kilka aktualizacji!!!

    Mam tu dysk SSD, ale żal mi go na te nieustanne aktualizacje...
    Natomiast na talerzowcu te aktualizacje pochłaniaja masę czasu!!!

    -=-

    Miesza -- i niechaj miesza! Co mi do tego!
    Śmiech to zdrowie a mnie to śmieszy!!!

    Gorzej, gdy miesza lekarskimi zwolnieniami pracowników...
    Ale to już inna epopeja... Rejestracja ;) VAT i KPiR to
    **drobiazgi** wobec składek ZUS, zwłaszcza w kontekście
    PIT-zero, zwolnień lekarskich itd...

    --