    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Udokumentowanie przychodu z kryptowalut
    Date: Tue, 2 Nov 2021 17:49:30 +0100

    W dniu 02.11.2021 o 11:11, Dogoman pisze:

    nie znam się, to się wypowiem

    > mam pytanie jak udokumentować dochód w kryptowalucie?

    dochód uzyskujesz sprzedając krypto z zyskiem za złotówki

    > Jedyne dane jakie mam to Adress konta kryptowalutowego adresata.
    > Np. może być zapis, że otrzymałem 1000BUSD od adressu 0x8476fbj27cośtamcośtam...

    czyli dostałeś darowiznę o określonej wartości, albo kupiłeś (ale mówisz że nie?)
    krypto,
    co jest korzystniejsze bo jeżeli np. uprawdopodobnisz że transakcja miała miejsce
    poza
    granicami kraju (i gdzieś gdzie odpowiednik pcc nie funkcjonuje) to podatku nie ma

    > Mogę to zapisywać jako sprzedaż bezrachunkowa?

    skoro ty zostałeś z krypto i wydałeś (?) pieniądze to bardziej kupno

    > Jest taki dokument jak Ewidencja sprzedaży bezrachunkowej. Mogę tam wpisać taki
    dochód?

    zgubiłem się

    > Rozliczać to pod koniec roku przez PIT-36 np?

    dochód w złotówkach tak, ale jeżeli kupiłeś paczkę balonów albo 0.1 eth to nie miałeś

    dochodu tylko koszt, dochód miał sprzedający bo to on ma pieniądze w ręce

    > Ja jestem zielony totalnie w takich tematach :D.

    postaraj się precyzyjniej zadać pytanie bez wycinania najistotniejszych fragmentów ;)

    > Podsumowując chcę udokumentować przychód od anonima, czy jest to możliwe?
    > Jakiego dokumentu użyć?

    możliwe to jest niemal wszystko, pytanie co i po co chcesz dokładnie zrobić?