  • Data: 2021-11-03 20:24:29
    Temat: Re: Udokumentowanie przychodu z kryptowalut
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.11.2021 o 19:05, J.F pisze:
> [...]
    mi wysyła krypto. Sprzedane krypto wrzucam w PIT-38. Ale co robić jak Urząd Skarbowy
    zapyta się skąd ten przychód jak go udokumentuje? Ach nie ogarniam.

    > Tak samo jak dolary, CHF ... a euro jest?

    Gdzieś ty się uchował....

    > A jak kupil, to ma dowod zakupu?

    Tak.

    > Jak ma udowodnic?

    Wszelkimi dowodami jakimi dysponuje.

    > Hm ... a jakby mu za usluge dolarami zaplacili?

    To dyskusja byłaby o zapłacie dolarami, a nie kryptowalutami.

    > Poza tym, czy przy tej sprzedazy uslugi uzyskane kryptowaluty nie
    > mozna potraktowac jako wplyw po okreslonej cenie - kursie dnia ?
    > Ktory potem traktujemy jako KUP ?

    Nie można.
    Uprzedzając twoje kolejne, jak zwykle dziwne, pytanie: bo nie pozwalają
    na to przepisy, które kryptowaluty traktują inaczej niż waluty.

    > Kiedys pewnie bedzie chcial sprzedac.

    Kiedyś może zapisać się do pisu i uniknąć tłumaczenia z
    nieudokumentowanych przychodów.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr