    From: "Adamski" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WYNAGRODZENIE ZA OKRES CHOROBY
    Date: Tue, 22 Feb 2005 17:42:30 +0100

    > Tak, ZUS ma rację.
    > Nigdzie w przepisach nie masz, że okres wyczekiwania wynosi 30 dni
    > *opłacania* składek. Wystarczy, że jest w tym czasie ubezpieczony - a
    > podlega ubezpieczeniom od pierwszego dnia trwania stosunku pracy.
    >
    > Aha, pamiętaj, że za te 50 dni też należy mu się urlop.
    >
    > Ciesz się, że nie jest to pracownik z 10-letnim stażem pracy i nie robi
    > ci numeru pracuje tydzień a potem idzie na zwolnienie.

    Tia o urlopie wiem. Dzieki. Fajnie to działa.

    Np
    Mam znajomego. Zatrudniam go u siebie za np 7000 PLN. Po 1 dniu idzie na
    zwolnienie. Po 30 dniach place mu wynagdodzenie ktore jest obciązone tylko
    skladka zdrowotna - czyli praktycznie bez obciążen. po 33 dniach placi ZUS.
    Kasa sie dzielimy. Pieniadze za nic to sie chyba nazywa? Pomijam kwestie
    oszustwa, ale jest to niezly pomysl na latwy zarobek. Oczywiscie 1 dnia
    pracownik robi badania, ze nadaje sie do pracy. Ameryki nie odkrylem, ale
    nie myslalem, ze jest to az tak proste i tanie.
    Potrzebne do tego
    Znajomy lekarz - 1 szt
    Znajomy koleś - 1 szt
    Firma - 1 szt. Choc na ile znam zycie to nie musze miec firmy. Moge
    zatrudnic pracownika jako ja. Oszczedze jeszcze na skladce zus za moja
    firme.

    Adam