  • Data: 2005-09-30 23:32:53
    Temat: Re: fotografia i miejsce prowadzenia dzialalnosci...?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Sep 2005, ajt wrote:

    > Czyli, jeśli prowadzę DG i jestem vatowcem, i oprócz tego podpiszę umowę z
    > jakąś agencją na sprzedaż moich zdjęć (robionych poza DG, która ma zupełnie
    > inny zakres), to od kwoty, którą owa agencja kiedyś (być może) mi wypłaci,
    > mam zapłacić vat?

    Poproszę nie krzycz na mnie - bo stan prawny przy takich umowach
    jest porąbany jak niewiemco...
    Ale tak wychodzi.
    I AFAIK wszystkie ostatnie decyzje US w ramach odpowiedzi
    na "ordynacyjne" pytania podatników zmierzają w tym kierunku.

    > Jak to liczyć?

    22% od kwoty która poprzednio nazywała się "brutto", IMO :)

    > Powiedzmy, że będzie to 100zł, agencja
    > przyjmie 50& KUP, zapłaci podatek, przyśle mi 90zł i stosownego PITa. I co
    > teraz - jak to na nowo przeliczyć z uwzględnieniem vatu?

    "plus 22% VATu czyli 22 zł".
    Dla porządku - kiedyś wystawiałeś (tak, TY wystawiałeś !) rachunek.
    W razie braku zwolnienia z VAT trzeba wystawić fakturę.
    Domyślnie płatnikiem podatku VAT jest wykonawca (ty) zaś
    płatnikiem dochodówki zamawiający (czyli agencja), ale w nowej
    ustawie o VAT jest taka możliwość żeby upoważnić agencję żeby
    na wszystkie dzieła to ONA wystawiała faktury (i stała się
    płatnikiem VAT, ale tego ostatniego nie sprawdziłem).
    Może to dziwnie brzmieć że to nabywca wystawia fakturę :) ale
    takie rozwiązanie już było kiedyś (f-ry VAT RR) a w tej chwili
    można je zastosować zawsze jeśli nabywca jest "firmą".

    IMHO & AFAIK oczywiście, jako szarego podatnika :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)