  • Data: 2005-10-01 20:50:19
    Temat: Re: fotografia i miejsce prowadzenia dzialalnosci...?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 1 Oct 2005, ajt wrote:

    > Wcale na Ciebie nie krzyczę :)

    ....ale w ferworze dyskusji mogłoby się tak skończyć :)
    A ja nie prezentuję poglądu że tak ma być tylko że ustawodawca
    napisał co napisał.

    > Zastanawiam się, jak ma się to, co piszesz, do nowelizacji ustawy vat z maja
    > tego roku.

    ...tego właśnie dotyczy.

    > Przytoczę pewien fragment:
    >
    > "Art. 15. 1. Podatnikami są osoby
    [...]
    > i dalej:
    > "3. Za wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust.
    > 1, nie uznaje się czynności:
    [...]
    > 3) (20) z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 13 pkt 2-9
    > ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,

    Tu.

    Tu jest powiedziane że jeśli chodzi o umowy "wykonywane osobiście"
    (czyli umowy zlecenia i o dzieło nie wykonywane w ramach DG) to
    liczy się definicja z ustawy o podatku dochodowym a nie definicja
    z K.C.
    Art. 13 odwołuje się do art. 1.1.2 (listy definicji rodzajów dochodów).
    Umowy do których mogą być zastosowane 50%KUP z kolei (nie licząc
    dochodów o pracę) są zaliczane do art. 10.1.7 (na liście) oraz
    opisu art. 18 oraz rozliczania art. 19.

    Poznać też to po tym iż na PIT-36/PIT-37 są w innym wierszu :)

    A umów o pracę nie dotyczy, bo w ustawie o VAT jest (co
    cytujesz) osobne wyłączenie *wszystkiego* co się robi dla
    pracodawcy (również usług dokonywanych poza umową o pracę),
    bez związku z ich kwalifikacją wg ustawy "dochodowej".

    > ?

    :)
    Czy Sejm CHCIAŁ uchwalić to co uchwalił to tęgie głowy prawnicze
    już myślały... i chyba mało wymyśliły :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)