eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiodliczenie / wydatki na remont / bez posiadania mieszkania? › Re: odliczenie / wydatki na remont / bez posiadania mieszkania?
  • Data: 2005-07-28 12:58:23
    Temat: Re: odliczenie / wydatki na remont / bez posiadania mieszkania?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Zywno wrote:
    > Witam,
    >
    > Jestem wlascicielem mieszkania. 15 sierpnia podpisuje umowe notarialna
    > sprzedazy tego mieszkania. Caly czas mieszkam w innym mieszkaniu, ktore
    > wynajmuje. W przyszlym roku przeprowadam sie do jeszcze innego mieszkania,
    > ktore jest w trakcie budowy. (Zaplacilem developerowi juz za nie, ale obecnie
    > nie jestem jego wlascicielem, tak? :)
    >
    > Do rzeczy: wiem, ze mozna odliczyc czesc wydatkow na remont mieszkania od
    > podatku (plytki, parkiet itp. do nowego mieszkania, ktorego jeszcze nie ma :).
> [...]

    remont ma być na własne potrzeby mieszkaniowe.
    Jeżeli włożysz sporą kwotę "w remont" starego mieszkania przed
    sprzedażą, to ci to US może zakwestionować. To tak dla przypomnienia.

    Jaki jest obecny stan nowego mieszkania? Czy jeszcze się buduje?
    Dopóki budowa nie jest zakończona i minimum nie masz protokołu
    zdawczo-odbiorczego to takich wydatków nie możesz wliczyć też do nowego
    mieszkania, bo formalnie jest to budowa, a budowy remontować i wykańczać
    się nie da. Na to ulgi nie ma.

    Numeru, kupiłem teraz remontuje później, jeszcze z US nikt w praktyce
    nie przerabiał. Zwykle chcą aby data zakupu była późniejsza niż data
    bycia właścicielem.

    Tak więc trochę jesteś ugotowany. Bo sejm celowo cofnął ulgi związane z
    kupnem i wykanczaniem nowego mieszkania i jak widac skutecznie mu sie to
    udało.