  • Data: 2023-05-07 18:07:16
    Temat: Re: podatki.gov.pl - "Dokument w trakcie przetwarzania"
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zaspokoję Twą ciekawość. Żadnych. Odpisałem mu z głowy.

    Specjalista od cyberbezpieczeństwa nie wyciągnąłby ze swojej głowy
    takich bzdur.

    > W sumie nie
    > zastanawiałem się,

    Co oczywiście nie przeszkadzało ci się wypowiedź w temacie, o którym nie
    masz pojęcia.

    > czy to są te same komunikaty, co do html-a, ale
    > wychodzi na to, ze dokładnie te same.

    Nie, nie wychodzi.

    https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_301

    e-pity:
    301 - Dokument w trakcie przetwarzania, sprawdź wynik następnej
    weryfikacji dokumentu

    Gdzie ty tu widzisz "to samo"?

    Jeżeli ci wychodzi, że to są te same komunikaty, to jesteś zwykłym
    ignorantem konfabulantem, a nie specjalistą od cyberbezpieczeństwa
    pracującym w policji.

    Jeżeli faktycznie policja zatrudnia takich "fachowców" jak ty (i płaci
    ci pensję z moich podatków), to jest jakiś dramat. I rację mają ci,
    którzy twierdzą, że tę formację należy zaorać (nie tylko z tego powodu)
    i utworzyć od nowa, bo ten obecny twór nie nadaje się do reformowania.
    Twój przykład jest dobitny - nie da się zreformować i już.

    > Zresztą nie widzę powodu, by ktoś miał jakieś szczególnie inne
    > komunikaty wymyślać.

    Nadal nie masz pojęcia o czym piszesz i nie rozumiesz, że to nie są te
    same komunikaty. Zbieżność numerków. Tyle.
    A muszą swoje wymyślać, bo to nie ma nic wspólnego z HTTP.
    To są komunikaty błędów/statusów dokumentów z aplikacji obsługującej
    e-pity. A nie kody http z serwera, na którym ta aplikacja pracuje.
    TO SĄ DWIE, KOMPLETNIE RÓŻNE SPRAWY.

    > Komunikatów błędów jest niewiele i jest taka
    > zasada, że nie używa się tych samych numerków do zupełnie innych
    > komunikatów.

    Bredzisz. Nie ma takiej zasady.
    Mogę napisać swoją aplikację, uruchomić ją na dowolnym serwerze i
    wymyślić takie kody błędów dla mojej aplikacji jakie sobie tylko
    wymarzę. Albo A, B, C.... albo 301, 302 czy 404.
    I nie ma tu konfliktu, bo to są kody błędów z mojej aplikacji, a nie
    kody HTTP z serwera na którym ta aplikacja pracuje.
    To są komunikaty na zupełnie różnych poziomach, zupełnie do czego innego
    służą i dlatego te numerki mogą być identyczne.
    Przeciętny użytkownik nie ma pojęcia o kodach HTTP. Jego interesuje czy
    pit doszedł, czy skarbówka ten pit przetworzyła.
    Jak taki fachowiec jak ty mógł te kody utożsamić z HTTP? Bo zbieżność
    cyferek?
    Ręce opadają.

    Jak moja aplikacja zwróci ci dowolny kod, np. 404 (bo tak to sobie
    wymyśliłem), to ty (twoja przeglądarka) z serwera dostanie odpowiedź z
    kodem HTTP 200 - że dostałeś prawidłową odpowiedź.

    Uważaj, będzie trudne: kod statusu przetwarzanego dokumentu np. przez
    moją aplikację wysłany do ciebie oznacza, że moja aplikacja się
    uruchomiła, przetworzyła twoje "zapytanie" (zapytanie HTTP) i zwróciła
    odpowiedź. A teraz jeszcze trudniejsze: niezależnie od tego co ci
    "odpowie" moja aplikacja, niezależnie od tego jaki kod MOJA APLIKACJA
    wyśle tobie, to dla HTTP będzie to kod 200.
    Serio serio, zwrócony przez MOJĄ APLIKACJĘ kod błędu MOJEJ APLIKACJI
    jest RÓWNOCZEŚNIE prawidłowym (czyli bezbłędnym) kodem 200 ("OK") dla HTTP.

    Jak to jest możliwe, że równocześnie dostaniesz kod HTTP 200 (czyli "OK"
    od serwera) i równocześnie kod 404 (z mojej aplikacji uruchomionej na
    tym serwerze), chociaż dla HTTP kod 404 oznacza "Not Found"?
    A no tak to jest możliwe, bo jako twórca aplikacji wymyśliłem sobie taki
    kod, akurat zbieżny z kodem 404 który sobie wymyślili (i uzgodnili
    między sobą) twórcy serwerów.

    Jakbyś z serwera obsługującego e-deklaracje dostał kod (HTTP!!!!) 404
    (*NOT FOUND*), to byś gówno zobaczył, a nie status "404 Dokument z
    nieważnym certyfikatem" z systemu e-deklaracje.

    Jak z aplikacji e-deklaracje otrzymujesz kod "404 Dokument z nieważnym
    certyfikatem", to dla takiego komunikatu kod HTTP dla przeglądarki jest
    200 - bo taki komunikat, jak każdy inny z aplikacji e-deklaracje, jest
    jak najbardziej prawidłowy.

    Prościej się tego nie da wytłumaczyć (nie w warunkach grupy dyskusyjnej).
    Dramat w tym jest taki, że trzeba takie elementarne podstawy tłumaczyć
    komuś, kto się przedstawia jako specjalista od cyberbezpieczeństwa
    pracujący w policji.
    Specjalista, który zawodowo ma do czynienia z serwerami, nigdy w życiu
    "z głowy" by takich bzdur jak ty nie napisał. Nawet, gdyby się nad tym
    głębiej nie zastanawiał. Bo by nie musiał. To są podstawy podstaw i
    oczywiste oczywistości nawet dla średnio rozgarniętego gimnazjalisty
    który stawia swoje pierwsze kroki w tworzeniu stronek internetowych o
    kotkach dla cioci.

    > Przecież równie dobrze mogliby sobie zrobić komunikat 888.

    Tak. Równie dobrze mogli tak zrobić. Ale nie zrobili.
    Dlaczego wybrali takie numerki, a nie inne, to pytanie do twórców
    systemu e-pity.

    Te komunikaty błędów z aplikacji obsługującej e-pity nie mają nic
    wspólnego z kodami HTTP, to są zupełnie inne błędy i dotyczą zupełnie
    czegoś innego - kompletnie niezwiązanego z HTTP. Dotyczą przetwarzanych
    dokumentów-pitów, a nie transmisji między przeglądarką (czy tam innym
    klientem-programem), a serwerem.

    Napisałem to wszystko nie dla ciebie, bo ty i tak tego nie zrozumiesz i
    będziesz dalej się upierał. Napisałem to dla innych czytających żeby
    wiedzieli z kim mają do czynienia w postaci twojej osoby.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr