  • Data: 2004-01-22 08:09:23
    Temat: Re: zawieszenie działalności
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    raw73 wrote:

    > Ja również składam zerowe deklaracje oraz wyrejestrowałem się z ZUSu.
    > Bardziej interesuje mnie natomiast sprawa krótkoterminowego
    > odwieszenia działalności.
    > Np. odwieszam działalność na 2-3 dni wystawiam fakturę i ponownie
    > zawieszam. Czy jest to zgodne z przepisami i jak w takim przypadku
    > wyglądaja rozliczenia z ZUSem ?

    Jedno lub kilkudniowe odwieszenia stosuje od bardzo dawna. Rozliczenia
    wygladaja normalnie. Zdrowotne od kwietnie tego roku w pelnej wysokosci,
    jesli byl choc jeden dzien aktywny w ciagu miesiaca. Wczesniej
    proporcjonalnie. Reszta za caly okres proporcjonalnie.

    Pamietaj ze przyjmowac faktury (te, ktore zaliczasz do kup) powinienes
    tez tylko w okresach odwieszenia... I pamietaj o zawiadomieniu US,
    wiesz, cos w rodzaju: na okres od cos_tam do cos_tam wznawiam
    prowadzenie dg.... Pisze dla porzadku jakby ktos archiwum przeszukiwal w
    przyszlosci, bo Ty na pewno to wiesz. :)

    A czy jest to zgodne z przepisami... Nigdzie nie znalazlem stwierdzenia
    aby bylo to niezgodne, wiec jak dla mnie zgodne :). Ciezko chyba na ten
    temat powiedziec juz cos nowego, archiwum jest dosc bogate.

    marekz