  • 1. Data: 2020-06-05 19:02:36
    Temat: Informacja z ZUS
    Od: cef <c...@i...pl>

    Taka ciekawostka:
    ostatnio w profilu płatnika pokazała się nowa zakładka - Tarcza
    antykryzysowa wnioski.
    Tam można zobaczyć status złożonych wniosków RDZ o zwolnienie
    z opłacania składek. Szkoda tylko, że chyba całymi pionami tych danych
    zarządza
    się ręcznie, bo w jednym miejscu jest informacja umieszczona tam miesiąc
    temu,
    że jest zwolnienie a w saldach miesięcznych nikt tego nie wyprostował.
    Pomijam już niezgodności w tym, że widać w systemie deklarację na daną kwotę
    i zarejestrowany wpływ w tej wysokości a w saldzie konta za dany miesiąc
    pojawiają się nie wiadomo skąd jakieś kwoty ujemne.

    Oni tam ręcznie wpisują te dane przesłane elektronicznie do systemu?

  • 2. Data: 2020-06-08 09:39:11
    Temat: Re: Informacja z ZUS
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    cef pisze:

    > Oni tam ręcznie wpisują te dane przesłane elektronicznie do systemu?

    Prawie. Taki formularz wypełniony elektronicznie drukują i skanują.
    Możliwe, że drukują wirtualnie, do postaci np. pdf-a, i potem z pda-fa
    skanują. Wydali kupę kasy na skanowanie papierowych deklaracji,
    stworzyli rozbudowane mechanizmy OCR-owania tychże to i to co dostają
    "elektronicznie" przepuszczają przez ten sam mechanizm.

  • 3. Data: 2020-06-08 09:47:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Monday, June 8, 2020, 9:39:11 AM, you wrote:

> [...]
    > stworzyli rozbudowane mechanizmy OCR-owania tychże to i to co dostają
    > "elektronicznie" przepuszczają przez ten sam mechanizm.

    Jak sobie wyobrażasz użycie OCR do plików SGML (XML)?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2020-06-08 13:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > że jest zwolnienie a w saldach miesięcznych nikt tego nie
    > wyprostował.

    Ale w jakim sensie nie wyprostował?
    Masz pokazane zaległe niezapłacone składki pomimo pozytywnego
    rozpatrzenia wniosku za dany miesiac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 5. Data: 2020-06-08 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Kłos a...@w...pl ...

> [...]
    > deklaracji, stworzyli rozbudowane mechanizmy OCR-owania tychże to
    > i to co dostają "elektronicznie" przepuszczają przez ten sam

    :-DDDD
    W to nie uwierze.
    I to nie dlatego ze urzednik nie byłby w stanie czegos takiego
    wymyslic.
    Po prostu jakikolwiek informatyk byłby zbyt leniwy zeby coś takiego
    oprogramowac ze majac dane cyfrowe na wejsciu przemienia je w analog
    albo quasi analog i z tej postaci z powrotem do cyfrowej postaci.

    Moze by wział za to kase, ale na pewno tak by tego nie oprogramował.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 6. Data: 2020-06-08 16:25:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Jak sobie wyobrażasz użycie OCR do plików SGML (XML)?

    Pewnie w międzyczasie zakupili za ciężkie setki tysięcy zł. system do
    parsowania owych XML-i i pokazywania ich jako formatki. A te później są
    przekształcane do JPG zapisywanego w kontenerze PDF.
    Dalej to już z górki ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2020-06-08 17:04:55
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Budzik pisze:
    > Użytkownik Andrzej Kłos a...@w...pl ...

    > :-DDDD
    > W to nie uwierze.

    Było to w tak zamierzchłych czasach, gdy jeszcze można było rozmawiać z
    urzędniczką z ZUS-u f2f (przed tym całym COVID-em). Na portalu ZUSowskim
    właściciel konta wypełnił "elektroniczny druk" pełnomocnictwa i ja po
    dwóch dniach udałem się na zamówioną elektronicznie wizytę. I zonk,
    pełnomocnictwa nie ma. Miła pani zaczęła szukać i znalazła, w kolejce,
    jak to nazwała "do przetworzenia". Na moje naiwne pytanie: jak to,
    przecież wypełnione elektronicznie to błysk i jest, uśmiechnęła się z
    politowaniem, na obróconym ekranie pokazała mi skan wzmiankowanego druku
    i powiedziała, że przecież skany to nie takie hop siup, musi czekać w
    kolejce - "do przetworzenia". Ale pełnomocnictwo uznała.

> [...]
    > albo quasi analog i z tej postaci z powrotem do cyfrowej postaci.
    >
    > Moze by wział za to kase, ale na pewno tak by tego nie oprogramował.

    Po latach dorobili się świetnego oprogramowania do czytania i korekty
    analogów. Widocznie łatwiej jest "wydrukować" i zeskanować niż grzebać w
    postaci elektronicznej.

  • 8. Data: 2020-06-08 20:08:27
    Od: Kviat

    W dniu 08.06.2020 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ale w jakim sensie nie wyprostował?
    > Masz pokazane zaległe niezapłacone składki pomimo pozytywnego
    > rozpatrzenia wniosku za dany miesiac?

    Też tak mam.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2020-06-08 23:06:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ale w jakim sensie nie wyprostował?
    > Masz pokazane zaległe niezapłacone składki pomimo pozytywnego
    > rozpatrzenia wniosku za dany miesiac?

    Mam za luty jakieś dziwne niespodziewane ujemne saldo.
    Widać deklarację, że jest kwota i taka jest też widoczna wpłata,
    ale w saldach jest ujemne ale w lutym było nieprawidłowo pracownikowi
    policzone chorobowe i musi być korekta złożona i ktoś pewnie coś
    poprawiał już ręcznie i może mu się myszka obsunęła :-).
    Natomiast salda zwolnień, to chyba ręcznie jednak obsługują różne działy.
    Za marzec miałem zapłacone, ale też nie było widać, żeby uwzględnili wpłatę
    ani nie było widać zwolnienia.
    Tak samo jest za maj - jest zwolnienie, ale w saldzie jest - Winien.
    Dzisiaj oddali mi składki za marzec na konto- w saldzie się zrobiło zero
    a ja od razu
    porobiłem korekty za luty i marzec do zus i koszty u siebie
    Poczekam jeszcze może po korekcie coś się tam zmieni w tym lutym.
    Jak nie, to ustalenie sald wnioskiem, bo wisi mi 1300zł
    nie wiadomo skąd.

  • 10. Data: 2020-06-08 23:23:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-08 o 23:06, cef pisze:

    > Tak samo jest za maj - jest zwolnienie, ale w saldzie jest - Winien.

    Tzn za kwiecień.
    Za maj jeszcze nic nie wiadomo.