  • 1. Data: 2008-03-10 18:40:18
    Temat: Wspólne rozliczenie małżonków
    Od: "Michał Wlazłowski" <m...@w...pl>

    Witam
    W pracy koleżanki powiedziały że aby móc rozliczyć się wspólne ze
    współmałzonekiem należy:
    1. być przez cały rok podatkowy w związku małżeńskim
    2. zamieszkiwać/być zameldowanym pod jednym wspólnym adresem
    Wątpliwości dotycza punktu nr.2
    Za wszelkie sugestie, odpowiedzi będę wdzięczny
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2008-03-10 20:06:00
    Temat: Re: Wspólne rozliczenie małżonków
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Wlazłowski wrote:
    > Witam
    > W pracy kole?anki powiedzia?y ?e aby móc rozliczyae sie wspólne ze
    > wspó?ma?zonekiem nale?y:
    > 1. byae przez ca?y rok podatkowy w zwi?zku ma??enskim
    tak

    > 2. zamieszkiwaae/byae zameldowanym pod jednym wspólnym adresem
    nie

    > W?tpliwo?ci dotycza punktu nr.2

    powiedz koleżankom, żeby się poduczyły.

  • 3. Data: 2008-03-10 20:46:02
    Od: "Rob" <R...@W...pl>

    Użytkownik "Michał Wlazłowski" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:fr3vlo$dut$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > 2. zamieszkiwać/być zameldowanym pod jednym wspólnym adresem
    > Wątpliwości dotycza punktu nr.2
    > Za wszelkie sugestie, odpowiedzi będę wdzięczny
    Szczerze "mówiąc" również nie widziałem żadnego punktu w zasadach przy
    rozliczaniu się małżonków który by wymuszał to samo miejsce zameldowania.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-03-10 21:25:58
    Od: <s...@a...pl>

    > tak

    Tak, ale jest jest wyjątek: śmierć małżonka w trakcie roku podatkowego.

    Są jeszcze dwa warunki:
    - oboje muszą chcieć wspólnego rozliczenia
    - poza byciem małżeństwem musi jeszcze między małżonkami istnieć wspólność
    majątkowa.

    A tak wogóle polecam lekturę art. 6 ustawy PIT
    (np. tu: http://www.pskp.pl/html/kadry_poradnik_dochod_01.htm
    l )

  • 5. Data: 2008-03-13 16:36:05
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Rob pisze:

    > Szczerze "mówiąc" również nie widziałem żadnego punktu w zasadach przy
    > rozliczaniu się małżonków który by wymuszał to samo miejsce zameldowania.
    > pozdrawiam

    I w ogole jakie znaczenie ma zameldowanie do jakiegokolwiek rozliczania
    sie z US? Przeciez w picie nie ma nawet miejsca na adres zameldowania :)

    Jacek