  • 1. Data: 2008-03-10 14:30:49
    Temat: Zakup samochodu w Niemczech na cele DG
    Od: Jacek <j...@t...pl>

    Witam,

    Zakupiłem samochód "od niemieckiego komisu" - według umowy.
    Starając się o zwolnienie z VAT do formularza VAT-24 musiałem
    dołączyć oświadczenie, że samochód nie będzie wykorzystywany
    w działalności gospodarczej.

    Teraz jednak chciałbym to zmienić i "wprowadzić" samochód do firmy
    jako ŚT i tutaj podstawowe pytanie:
    Czy muszę zapłacić VAT, a może po pewnym czasie mogę to zrobić?

    Nie pytam o wartość, bo to pewnie inna bajka.

    Generalnie nie upieram się ŚT, ale chcę zaliczać w koszty naprawy
    i eksploatację.

    Pozdrawiam,
    Jacek.