  • 1. Data: 2003-03-07 19:27:31
    Temat: problem !!!
    Od: "BOUGER" <b...@p...onet.pl>

    nie wiem jak sobie poradzic pod wzg podatkowym z taka sprawa:

    przyklad:

    handluje: stołami kuchennymi ( stoły kupuje od dostawcy )

    Chcę zrobić taką promocje, w której do każdego zakupionego stołu bedę dawać
    2 taborety gratis .
    Owe taborety sam wyporodukję.

    Materiał na taborety zostanie zakupiony - ( zapłacę 22% Vatu )
    Ale ! Tabrety defakto bedę dawać gratis (czyli należy mi się zwrot Vatu
    !!! )

    Czy należy mi się zwrot VATU ???
    Jak powinna wyglądać taka sprzedaż, na podstawie prawa podatkowego???
    Czy US może mieć zastrzeżenia do takiej formy sprzedaży ???

    proszę o fachową pomoc

    pozdrowienia
    stomarkh

  • 2. Data: 2003-03-07 19:51:17
    Temat: Re: problem !!!
    Od: "ajt" <a...@u...com.pl>

    > Jak powinna wyglądać taka sprzedaż, na podstawie prawa podatkowego???
    > Czy US może mieć zastrzeżenia do takiej formy sprzedaży ???

    Witam,
    Mogę Ci podać przykład, co z tym robią inni. Np. pewna firma kosmetyczna w
    katalogu umieszcza coś takiego: "kupisz wodę toaletową, to dezodorant masz
    gratis". Tyle, że potem na fakturze (dla sprzedawcy) dezodorant jest za x
    zł, a woda jest o x tańsza. Więc może zastosuj podobne rozwiązanie?
    pozdrawiam
    ajt

  • 3. Data: 2003-03-08 20:31:54
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    > gratis". Tyle, że potem na fakturze (dla sprzedawcy) dezodorant jest za x
    > zł, a woda jest o x tańsza. Więc może zastosuj podobne rozwiązanie?

    zeby tylko nie wyszlo ze sprzedaje po cenach dumpingowych, wydaje mi sie ze
    jest to zabronione, ale nie jestem pewiem ze w Polsce ;-))

    pozdr
    bubbaaa

  • 4. Data: 2003-03-09 00:43:51
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "BOUGER" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > handluje: stołami kuchennymi ( stoły kupuje od dostawcy )
    >
    > Chcę zrobić taką promocje, w której do każdego zakupionego stołu bedę

    I całość produkcji na fakturze nazwę "zestaw kuchenny - komplet (stół, 2
    taborety)".

    > Materiał na taborety zostanie zakupiony - ( zapłacę 22% Vatu )
    > Ale ! Tabrety defakto bedę dawać gratis (czyli należy mi się zwrot Vatu
    > !!! )

    Jeżeli do części "stołowej" zestawu doliczysz swoją marżę, to IMO braku
    marży "od części krzesłowej" nie będzie widać.

    Ryszard