  • 1. Data: 2005-03-13 18:32:01
    Temat: pytanie o pit 38
    Od: "Bartosz" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Zlikwidowalem ostatnio lokate z funduszem antypodatkowym założoną w czasach
    kiedy wchodził podatek belki- (modne byly wtedy takie fundusze) i dostalem z
    biura maklerskiego pit 8c w ktorym :
    Sekcja E (informacja o wysokosci dochodow o ktorych mowa w art 30b ust 2
    Ustawy)
    Odplatne zbycie pap. wart 0
    Realizacja praw z pap war 0
    Odplatne zbycie inst pocho 0
    I tak dalej - w sekcji E same 0

    W sekcji F (informacja o wysokosci przychodow z odblatnego zbycia pap wart,
    nabytych przed dniem 1 stycznia 2004 )
    Przychod odplatnego zbycia pap wartosc - kwota xxxx

    Wychodzi mi ze nie musze placic podatku- czyli wszystko ok - czy dobrze
    mysle??
    I czy w zwiazku z tym musze wypelniac pit 38 podajac jako przychod 0?
    (wypelnianie pitu z przychodem 0 jest moim zdaniem bezsensowne- ale
    widzialem ludzi sciaganych za mniejsze "przestępstwa"..)

    Dzieki za odpowiedz
    Bartek

  • 2. Data: 2005-03-14 10:42:46
    Temat: Re: pytanie o pit 38
    Od: "cz cz" <c...@p...com>

    Witam - dokładnie w tej sprawie w sobote pytalem sie w swoim US.Otóż
    twierdzą, że nie trzeba skladać PIT 38 jesli zbyło sie udzialy nabyte przed
    2004 r. Taką sytuację mam osobiście, ale pozostaje ta niepewność....Tym
    bardziej, że nie mam żadnego dokumentu nabycia akcji w 1997 i 1998 r. ktore
    sprzedalem w 2004 r. ze stratą.
    Czeslaw

  • 3. Data: 2005-03-14 11:08:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    cz cz wrote:

> [...]
    > niepewność....Tym bardziej, że nie mam żadnego dokumentu nabycia akcji
    > w 1997 i 1998 r. ktore sprzedalem w 2004 r. ze stratą.

    To udzielili ci odpowiedzi częściowo poprawnej. Zależy od sposobu
    nabycia tych akcji. Zwolnienie dotyczy tylko akcji nabytych na giełdzie.