  • 11. Data: 2021-11-18 14:29:18
    Temat: Re: vat dla przesyłekspozaEU
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Nov 2021 14:23:53 +0100, TomN wrote:
    > Pete w
    > [...]
    >
    > Do mnie pocztą przyszła bateria do laptoka za 13EUR, z Chin via Holandia.
    > Ciecie na 20,50PLN oclili
    >
    > Oj, brakuje na 500+ ...

    Z jednej strony brakuje, z drugiej ... to faktycznie byla niezdrowa
    konkurencja.

    Pamietasz za Kluske posadzili (na jedna noc)?

    J.

  • 12. Data: 2021-11-20 12:45:28
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Rozumiem, że jak się kupuje towar spoza EU, który idzie pocztą to
    > zwolnienie z cła jest do wysokości 150 euro, ale zwolnienia z vatu nie
    > ma. A co jak się nic nie kupuje? Przesyłam np. coś osobiście z kraju
    > poza EU swojej matce czy siostrze, czy nawet samemu sobie na adres w EU?

    Jeśli zaznaczy się, że to upominek, to nic się nie płaci. Ale chyba jest
    jakiś limit wartości...

    --
    Ewa

  • 13. Data: 2021-11-22 13:06:48
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 20.11.2021 o 12:45, FEniks pisze:

    > Jeśli zaznaczy się, że to upominek, to nic się nie płaci. Ale chyba jest
    > jakiś limit wartości...

    Gdzieś czytałam, że liczą przesyłki na jeden adres... jeśli za dużo
    przesyłek, to każdą clą i VATują

  • 14. Data: 2021-11-22 19:51:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.11.2021 o 13:06, Monika Głowacka pisze:

    > Gdzieś czytałam, że liczą przesyłki na jeden adres... jeśli za dużo
    > przesyłek, to każdą clą i VATują

    Trzeba uważać, jak i skąd się kupuje. Kupiłem dziesięć magnesików za
    2,50 zł i musiałem zapłacić 8,50 zł za przedstawienie mojej przesyłki do
    oclenia. teraz zaszalałem i kupiłem chyba 6 szt. różnych piór u trzech
    różnych dostawców. Razem za jakieś 60 zł i już się bałem, ze naliczą mi
    trzy opłaty, a tu wszystkie trzy przesyłki z chińskimi listami
    przewozowymi przyszły w jednej przesyłce wysłanej z Litwy i żadnej
    opłaty wnieść nie musiałem. Nie chce mi się drążyć tych wszystkich
    przepisów, ale moim zdaniem chyba to jakaś "mała wojna celna" i
    Chińczycy chcą otrzymać obrót z tym walczą.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2021-11-23 09:09:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Nov 2021 19:51:00 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > przepisów, ale moim zdaniem chyba to jakaś "mała wojna celna" i
    > Chińczycy chcą otrzymać obrót z tym walczą.

    Mala wojna celna jak najbardziej - wszak chodzi o to, aby towary z
    Chin byly oclone i ovatowane, a nie wchodzily bez oplat i moze jeszcze
    na koszt poczty polskiej.
    Zreszta jak widac - jest to regulacja unijna, bo cala Unia ma ten
    problem.

    Litwa jest juz unijnym obszarze celnym, wiec tylko ciekawe jak to
    rozwiazali - jest tam jakis hurtowy importer, ktory towary importuje,
    pakuje do paczek, rozsyla po UE, a przy okazji importu placi nalezne
    clo i VAT ... i przy okazji sprzedazy po UE tez.

    Czy jest tam tylko jakis posrednik, przyslali mu kontener przesylek,
    zaplacil jakies clo i VAT, niekoniecznie pelne ... albo i nic nie
    zaplacil.
    Jak zaplacil, to Litwa sie ucieszyla, a on rozeslal przesylki juz bez
    oplat.

    J.

  • 16. Data: 2021-11-23 14:54:54
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 23.11.2021 o 09:09, J.F pisze:

> [...]
    > zaplacil.
    > Jak zaplacil, to Litwa sie ucieszyla, a on rozeslal przesylki juz bez

    Koleżanka kupowała z Chin j coś ok. 50 zł akieś kosmetyki, nieduże
    kwoty, płaciła listonoszowi nalezne VATy i cła , skanowała papiery
    wysyłała na email do Chin i te opłaty dostawała na konto. Przelew z Bank
    of China.

  • 17. Data: 2021-11-23 21:41:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.11.2021 o 14:54, Monika Głowacka pisze:

> [...]
    > kwoty, płaciła listonoszowi nalezne VATy i cła , skanowała papiery
    > wysyłała na email do Chin i te opłaty dostawała na konto. Przelew z Bank

    Też o tym słyszałem, ale Poczta nic mi nie dała poza wpisaniem w taką
    tabelkę na opakowaniu 8,50 zł i sam musiałem szukać, z czego to wynika.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2021-12-02 22:46:07
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Też o tym słyszałem, ale Poczta nic mi nie dała poza wpisaniem w taką
    > tabelkę na opakowaniu 8,50 zł i sam musiałem szukać, z czego to wynika.

    Ostatnio dużo biurokracji pocztowej się zelektronizowało. Jeśli ktoś
    potrzebuje kwity aby przykładowo się z kimś rozliczyć, to jest problem.
    Tj. trzeba pisać, dzwonić aby dali jakiś kwitek, a wystarczyłoby aby
    listonosz w tym nowoczesnym tablecie miał mozliwośc wysłania tego na
    adres email.

    Nadaję w DHL przesyłki, podaję email i mam faktury paragony czy
    potwierdzenia na email.

  • 19. Data: 2021-12-03 13:39:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Krzysztof kw1618.
    On 02.12.2021 22:46 you wrote:

> [...]
    > mozliwośc wysłania tego na adres email. Nadaję w DHL przesyłki,
    > podaję email i mam faktury paragony czy potwierdzenia na email.

    Widziałem, że na stronie do monitorowania przesyłek pojawiła się jakaś
    opcja do generowania kwitów. Ale nie miałem okazji sprawdzać co tam się
    dzieje.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2022-01-31 12:38:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-12, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > ma. A co jak się nic nie kupuje? Przesyłam np. coś osobiście z kraju
    > poza EU swojej matce czy siostrze, czy nawet samemu sobie na adres w EU?

    Podsumowanie: Wysłane do PL w listopadzie, doszło po kilkunastu dniach,
    przekiblowało CHWG dwa miesiące, nagle znalazło się w Lublinie, po 10
    dniach pojechało sobie do Pruszcza Gdańskiego i ostatecznie trafiło do
    Bydgoszczy z naliczoną opłatą 8,40zł. Zadeklarowana wartość 20USD.

    --
    Marcin