  • 1. Data: 2006-03-08 17:49:18
    Temat: 2x PIT-11 do różnych US - co z tym zrobić?
    Od: "Krystian" <l...@o...pl>

    Witam i pozdrawiam wszystkich.

    Mam następujący problem:
    W mieście A mam zameldowanie na stałe, w mieście B mieszkam i pracuję (nie mam
    zameldowania, nawet czasowego).
    PIT-11 dostawałem na adres w mieście A, do US w tym mieście i wszystko było w
    porządku.
    Jedna z firm gdzie pracowałem w mieście B, wystawiła mi PIT-11 na
    adres z miasta B, do US w tym właśnie mieście.
    Podległość pod US jest według miejsca zamieszkania, ale raczej trzeba być
    zameldowanym, przynajmniej czasowo, w danym mieście.

    I teraz pytanie, a właściwie kilka:
    - czy mam składać 2 szt. PIT-36/37, do każdego z urzędów osobno?
    - czy zignorować ten niby nieprawidłowy i rozliczyć się z całości dochodów z US
    w m. A?
    - czy w ogóle US-y przyjmują takie zeznania, tzn. nie mają człowieka w bazie
    (NIP,adres itd) a ktoś im przysyła dla niego PIT-11?
    - czy powinienem wystąpić o NIP do US w mieście B i tam się rozliczać, mimo że
    nie jestem tam zameldowany?

    Jeśli ktoś miał podobny problem, ew. orientuje się w sytuacji
    bardzo proszę o podpowiedź.

    Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.
    Krystian

  • 2. Data: 2006-03-08 22:04:29
    Temat: Re: 2x PIT-11 do różnych US - co z tym zrobić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Mar 2006, Krystian wrote:

> [...]
    > adres z miasta B, do US w tym właśnie mieście.
    > Podległość pod US jest według miejsca zamieszkania,

    Tak i tylko tak. Do tego owo miejce powinno być zgłoszone w US.

    > ale raczej trzeba być zameldowanym, przynajmniej czasowo, w danym mieście.

    Kto to powiedział ?
    To znaczy my wiemy że "trzeba być zameldowanym", bo przepis jest.
    Ale ten przepis NIE DOTYCZY PODATKU! (a mandatu za niezameldowanie).

    > I teraz pytanie, a właściwie kilka:
    > - czy mam składać 2 szt. PIT-36/37, do każdego z urzędów osobno?
    > - czy zignorować ten niby nieprawidłowy i rozliczyć się z całości dochodów z US
    > w m. A?

    IMO nie i nie.
    Na mój gust ja bym wystąpił do pracodawcy o złożenie korekty deklaracji.

    > - czy w ogóle US-y przyjmują takie zeznania, tzn. nie mają człowieka w bazie
    > (NIP,adres itd) a ktoś im przysyła dla niego PIT-11?

    Pewnie wzywają do wyjaśnienia.

    > - czy powinienem wystąpić o NIP do US w mieście B i tam się rozliczać, mimo że
    > nie jestem tam zameldowany?

    NIP się dostaje RAZ !!! Dożywotnio.
    Nie ma czegoś takiego że jak ktoś się przeprowadza to zmienia NIP!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-03-09 03:06:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > NIP się dostaje RAZ !!! Dożywotnio.
    > Nie ma czegoś takiego że jak ktoś się przeprowadza to zmienia NIP!

    Można to jeszcze załatwić tak, że PIT-37 złoży w miejscu B i dorzuci do
    niego NIP-3, że niby właśnie się przeprowadził.
    Wówczas B sobie ściągnie resztę z A i będzie spokój.
    I na przyszłość będzie się rozliczał ze wszystkiego w B i dbał o to,
    żeby pit-11 dochodziły do B.
    Albo zadbać żeby wszystkie dochodziły do A i znowu wysłać NIP-3 do A,
    że znowu się przeprowadził. Wolno mi, a co.