  • 21. Data: 2006-04-19 08:20:10
    Temat: Re: 50% uzysku dla freelancerów i nie tylko
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Serio? No popatrz... Znaczy się jak nie mam DG to prąd mnie nie
    > kosztuje, telefony mnie nie kosztują, miejsce pracy mnie nie kosztuje, a
    > i komputery oraz dojazdy mam gratis?

    A ja mam DG i koszty stale nie kosztuja 50% tego co zarobie na reke.
    Jasli kosztuja to znaczy ze zarabiam zbyt malo....

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 22. Data: 2006-04-19 08:36:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > Wiesz, nie widze relnych szans obnizenia podatkow, wiec jedyny sposob
    > wyrownania to wyrownanie w gore. Trudno.

    Genialne podejście, piesku ogrodnika.

    Ale dość obosieczne.

  • 23. Data: 2006-04-19 08:44:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > A ja mam DG i koszty stale nie kosztuja 50% tego co zarobie na reke.
    > Jasli kosztuja to znaczy ze zarabiam zbyt malo....

    Ja właśnie niewiele zarabiam. Staram się więcej, ale jest to mało realne
    (zarówno z uwagi na rynek, jak i charakter pracy - inwencji siłą za uszy
    nie ściągniesz - oraz zwykłą ludzką wytrzymałość).

    To weź mi jeszcze dokop koniecznością prowadzenia księgowości i innych,
    za przeproszeniem, gówien. Dla mnie coroczny PIT jest wystarczająco
    nieprzyjemny.

  • 24. Data: 2006-04-19 08:48:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > Ale cos zle napisalem? Takie sa fakty - czysta matematyka, nie polityka.
    > 1000 zlotych + 10% to mniej niz 1000 zlotych + 40% -- nie zmienisz tego
    > nawet dyrektywa unijna, nie mowiac juz o dekrecie ;)

    Czysto matematycznie, to najbardziej zmilitaryzowanym państwem świata
    jest Watykan.

    > Biorac pod uwage moja branze, gdzie moja praca nie pochlania kosztow
    > wlasciwie to place pelny vat. Czyli jak zarobie w ciagu roku, dla
    > uproszczenia 61 tysiecy to musze oddac wlasciwie cale 11 tys vatu oraz

    Ponad 5 tysięcy miesięcznie. Ładnie. No to teraz zastosuję twoją
    "logikę": ponieważ ja aż tyle nie zarabiam, a osiągnięcie przeze mnie w
    mojej branży aż takich dochodów bez poświęcania się pracy w 100% jest
    mało realne, wobec tego bardzo dobrze, że płacisz wieksze podatki (jeśli
    rzetelnie liczysz). Tak jest bardziej "sprawiedliwie społecznie" i
    bardziej "równo", czego się przecież domagasz.

    > 10 tys podatku (upraszczajac, ze 19%), gdy na umowe o dzielo od tej samj
    > kwoty oddalby, 6 tys.
    >
    > Podliczylem, i co ty na to? :>

    Że masz do rzyci księgową. Albo tylko dla picu zakładałeś DG.

    Wszyscy mają jakieś koszta.

  • 25. Data: 2006-04-19 09:59:41
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Genialne podejście, piesku ogrodnika.

    Mozesz podac jakies sensowne kontrargumenty a nie tylko uskuteczniac
    pyskowke w stylu "pieski ogrodnika, głupcze, polaczku.. " i t p?

  • 26. Data: 2006-04-19 10:02:04
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Czysto matematycznie, to najbardziej zmilitaryzowanym państwem świata
    > jest Watykan.

    A twoja merytoryczna ;) odpowiedz brzmi... .............. ??? :> czy tez
    nie masz nic sensownego jednak do napisania i tak sobi e"polaczkujesz"
    :>

> [...]
    > rzetelnie liczysz). Tak jest bardziej "sprawiedliwie społecznie" i
    > bardziej "równo", czego się przecież domagasz.

    Wiesz, nawet jakbym placil 10% to placilbym wiecej niz ty - i to by bylo
    sprawiedliwe. ten sam procent. A nie - 4 razy wiekszy procent...

    > Że masz do rzyci księgową. Albo tylko dla picu zakładałeś DG.
    >
    > Wszyscy mają jakieś koszta.

    Rozumiesz slowa "dla uproszczenia"?

  • 27. Data: 2006-04-19 10:09:33
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ja właśnie niewiele zarabiam. Staram się więcej, ale jest to mało realne
    > (zarówno z uwagi na rynek, jak i charakter pracy - inwencji siłą za uszy
    > nie ściągniesz - oraz zwykłą ludzką wytrzymałość).

    No ale to nie moja wina. Narz rzad stara sie wydoic kazdego jak tylko
    moze. Dlatego ja z ulga przyjmuje, ze teraz bezposrednio doic beda kogos
    innego a nie mnie. Mam juz dosc placenia na gornikow, hutnikow i bog wie
    kogo, doplacania z prywatnej kieszeni do "bezplatnej" sluzby zdrowia
    itp. A jednoczesnie obserwuje rynek pracy, ktory jest beznadziejny, bo
    znalezienie dobrego, wykwalifikowanego pracownika graniczy z cudem.
    Jakis czas temu zamykano dumnie szkoly pielegniarskie, dzis
    pielegniarka, nie daj bog polozna, to skarb. 2 miesiace ogloszen w
    prasie - zero odzewu. Albo maja prace albo sa w szwecji...

    To co ty odczujesz na wlasnej skorze to polityka. Jesli masz okazje,
    staraj sie wyjechazc z kraju. Cos tak czuje, ze do konca kadencji rzadu
    w tym kraju zostana tylko politycy, klakierzy pisu i emeryci oraz
    niedolezni. A wtedy ostatni gasi swiatlo...

    > To weź mi jeszcze dokop koniecznością prowadzenia księgowości i innych,
    > za przeproszeniem, gówien. Dla mnie coroczny PIT jest wystarczająco
    > nieprzyjemny.

    Byloby mi przykro, gdyby mnie nikt nie kopal z kazdej strony. Miej to,
    zrob tamto. Przywyklem. Trudno. Tak to jzu jest w tym kraju. Plac haracz
    jak wszyscy. Bo przeciez nie pojdziesz obrzucac sejmu ceglowkami zeby
    dostac odprawe i emeryture, no nie?

    Dostaniesz wyzszy podatek, podnosisz ceny. Normalne. Musisz tylko sobie
    znalezc lepszych klientow i wszystko sie ulozy. Co cie nie zabije, to
    wzmocni - to jest chyba jedyna konsekwentnie realizowana polityka
    naszych rzadow...

  • 28. Data: 2006-04-19 12:54:28
    Od: "Vancerz" <V...@t...net>

    > Musisz TYLKO sobie znalezc lepszych klientow i wszystko sie ulozy.
    ^^^^

    hmmm... nie wiem w jakiej branży pracujesz. Jeśli w handlu, to rozumiem że
    znalezienie klientów jest sprawą "w miarę" prostą. Tyle, że poruszona sprawa
    dotyczy w większości osób, które zajmują się działalnością powiedzmy
    artystyczną np. W tym przypadku znalezienie odbiorców nie jest już takie
    proste i oczywiste. Nie muszę chyba tłumaczyć, że zarobki w takim przypadku
    są średnie i w dużych odstępach. Pomijam też fakt, że osoba w takiej
    sytuacji nie ma żadnych świadczeń (w tym też ubezpieczenia zdrowotnego i
    składek emerytalnych), więc fakt podniesienia tego podatku jest jawnym
    zamachem na ten segment społeczeństwa albo sposobem na poszerzenie tzw.
    "szarej strefy"

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2006-04-19 13:32:36
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Vancerz wrote:

    > ^^^^
    >
    > hmmm... nie wiem w jakiej branży pracujesz.

    informatyka, uslugi.

> [...]
    > składek emerytalnych), więc fakt podniesienia tego podatku jest jawnym
    > zamachem na ten segment społeczeństwa albo sposobem na poszerzenie tzw.

    Podniesienie tego podatko to droga ku ujednoliceniu a co za tym idzie
    uproszczeniu systemu podatkowego. Niestety (stety?) rownanie odbywa sie
    ku gorze zamiast ku dolowi. Ale odbywa sie. W dalszej perspektywi, dla
    tych ktorzy potrafia patrzec perspektywicznie, ta zmiana ma sens i jest
    dobra. Uproszczenie systemu = zmniejszenie mozliwosci przekretow. A jak
    cos jest prostsze, to jest i tansze...

  • 30. Data: 2006-04-19 16:45:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > Byloby mi przykro, gdyby mnie nikt nie kopal z kazdej strony. Miej to,
    > zrob tamto. Przywyklem. Trudno. Tak to jzu jest w tym kraju. Plac haracz

    Biedaku. To cię dodatkowo pocieszę: twoja ulubiona pani minister
    Glutowska uważa, że "tylko" 19% podatku przy "samozatrudnianiu" też jest
    "niesprawiedliwe" i planuje dorzucić nieco więcej.

    Tak na marginesie: gdybym ja zarabiał tyle, co ty, to chyba już wpadłbym
    w kolejny próg podatkowy. Więc nie pitol mi, jaki ty jesteś biedny uciskany.

    > jak wszyscy. Bo przeciez nie pojdziesz obrzucac sejmu ceglowkami zeby
    > dostac odprawe i emeryture, no nie?

    Jaką odprawę? Jaką emeryturę? Na ZUS mam liczyć? Ja sobie sam swoje
    ciężko zarobione pieniądze "na starość" odkładam i wystarczająco mi
    "dołożył" ten łobuz Belka.

    > Dostaniesz wyzszy podatek, podnosisz ceny. Normalne. Musisz tylko sobie
    > znalezc lepszych klientow i wszystko sie ulozy. Co cie nie zabije, to

    Sam sobie podnieś ceny i znajdź lepszych klientów. Działalność twórcza
    to nie sprzedaż pieczywa, do licha ciężkego!

    Może dla ciebie ludzie pracujący w czymś bardziej twórczym to bardzo
    podejrzana, reakcyjna inteligencja, ale mam dla ciebie wiadomość: Stalin
    od lat nie żyje... Tylko że ty i inni pisowcy chcą go chyba wskrzesić...