  • 31. Data: 2006-04-19 16:48:33
    Temat: Re: 50% uzysku dla freelancerów i nie tylko
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > Podniesienie tego podatko to droga ku ujednoliceniu a co za tym idzie
    > uproszczeniu systemu podatkowego. Niestety (stety?) rownanie odbywa sie

    Brednie. Zakładanie DG to ma byc uproszczenie? To właśnie w DG istnieje
    krocie możliwych przekrętów - łącznie z "twórczą" księgowością w
    zakresie np. kosztów albo zabawy z VATem.

    > ku gorze zamiast ku dolowi. Ale odbywa sie. W dalszej perspektywi, dla
    > tych ktorzy potrafia patrzec perspektywicznie, ta zmiana ma sens i jest
    > dobra. Uproszczenie systemu = zmniejszenie mozliwosci przekretow. A jak
    > cos jest prostsze, to jest i tansze...

    To zamias komputera kup sobie liczydło i fora ze dwora.

  • 32. Data: 2006-04-19 16:53:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > informatyka, uslugi.

    To co kłamiesz, że nie masz żadnych kosztów, które można sobie odliczyć?

    Pomijam już taki detal, że przy twoich 60 tysiącach rocznie byłbym już
    dobrze w drugim progu i niebezpiecznie blisko trzeciego. A ty,
    spryciarzu, masz 19% niezależnie od dochodów. Pomijam już takie "bonusy"
    jak płatne chorobowe czy (teoretycznie) darmową opiekę medyczną.

  • 33. Data: 2006-04-19 16:58:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > A twoja merytoryczna ;) odpowiedz brzmi... .............. ??? :> czy tez
    > nie masz nic sensownego jednak do napisania i tak sobi e"polaczkujesz"
    > :>

    Nie rozumiesz? To prostszym tekstem:

    Te twoje wyliczane koszta są kompletnie wyrwane z kontekstu. Napawasz
    się tymi procentami, jak ten szef ciepłowni z Alternatywy 4, który
    nakazał odłączyć cały Ursynów po tym, jak wyliczył sobie, że na
    Ursynowie ginie 150% dostarczanego ciepła...

    > Wiesz, nawet jakbym placil 10% to placilbym wiecej niz ty - i to by bylo
    > sprawiedliwe. ten sam procent. A nie - 4 razy wiekszy procent...

    Ja za to ponoszę inne koszta, wiec nie denerwuj mnie swoją pisowsą
    pseudo-sprawiedliwośłcią.

    > Rozumiesz slowa "dla uproszczenia"?

    W politycznej nowomowie oznacza to zwyczajne kłamstwo za zasłoną dymną
    pozornych wyliczeń.

  • 34. Data: 2006-04-19 17:24:08
    Od: "Vancerz" <V...@t...net>

    > Jaką odprawę? Jaką emeryturę? Na ZUS mam liczyć? Ja sobie sam swoje ciężko
    > zarobione pieniądze "na starość" odkładam i wystarczająco mi "dołożył" ten
    > łobuz Belka.

    Witaj Andrzeju. To ja bym chciał Cię zapytać (bo też zamierzam odkładać
    sobie na emeryturkę indywidualnie) jak najlepiej w takiej sytuacji odkładać
    pieniążki? ...lokata w banku?
    Jeśli nie tu, to proszę ewentualnie o jakiś kontakt na maila.

    > Sam sobie podnieś ceny i znajdź lepszych klientów. Działalność twórcza to
    > nie sprzedaż pieczywa, do licha ciężkego!
    >
    > Może dla ciebie ludzie pracujący w czymś bardziej twórczym to bardzo
    > podejrzana, reakcyjna inteligencja, ale mam dla ciebie wiadomość: Stalin
    > od lat nie żyje... Tylko że ty i inni pisowcy chcą go chyba wskrzesić...

    Bueheheh... Wiem, że nie powinienem, ale ubawiłem się przednio - dobry tekst
    :) ...ale to fakt, że większość ludzi myśli o pracy twórczej w kategoriach
    rzemieślniczych niestety. Ja już przywykłem i nawet nie staram się z tym
    walczyć.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2006-04-19 17:33:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Vancerz wrote:

    > Witaj Andrzeju. To ja bym chciał Cię zapytać (bo też zamierzam odkładać
    > sobie na emeryturkę indywidualnie) jak najlepiej w takiej sytuacji odkładać
    > pieniążki? ...lokata w banku?

    Najlepiej to nie wiem, bo nie jestem doradcą finansowym ;)

    Póki co fundusz inwestycyjny. A jak sobie uporządkuję finanse, to przy
    okazji sprzedaży mieszkania (mam dośc miasta i chcę mieć mały domek :)
    )spróbuję kupić nieco ziemi "na zapas".

    [ciach]

> [...]
    > rzemieślniczych niestety. Ja już przywykłem i nawet nie staram się z tym

    Ja wolę nie przestawać, bo przez takich popleczników glutowskiej jeszcze
    zmuszą wszystkich do zakładania DG. Kiedyś się rozglądałem, jak to
    wygląda i oznajmiam, że jakbym musiał się w tym szajsie babrać, to bym
    chyba w jakiś amok popadł...

  • 36. Data: 2006-04-19 19:29:43
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > nakazał odłączyć cały Ursynów po tym, jak wyliczył sobie, że na
    > Ursynowie ginie 150% dostarczanego ciepła...

    Przedstaw _konkretne_ _poprawne_ wyliczenia - a nie wyskakuj mi tu z
    alternatywami, dopsz? :>

    > Ja za to ponoszę inne koszta, wiec nie denerwuj mnie swoją pisowsą
    > pseudo-sprawiedliwośłcią.

    A ja ponosze jeszcze inne. Al echcialbym bardzo moc ponosci 50% koszta,
    a nie tylko jakies 10-15%...

    > W politycznej nowomowie oznacza to zwyczajne kłamstwo za zasłoną dymną
    > pozornych wyliczeń.

    A napiszesz jakis konkret? :> Czy tylko bedziesz "polaczkowal" :>
    (cokolwiek to w twoich ustach nie ioznacza, ale skoro ja polaczkuje to
    moze ty tez ;P)

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 37. Data: 2006-04-19 19:30:34
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Brednie. Zakładanie DG to ma byc uproszczenie? To właśnie w DG istnieje
    > krocie możliwych przekrętów - łącznie z "twórczą" księgowością w
    > zakresie np. kosztów albo zabawy z VATem.

    A pomysl jaka mozliwosc isnieje w spolka SA albo Sp. z o.o. - powinni
    ich zakazac!!!!

    ;)

  • 38. Data: 2006-04-19 19:31:30
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > To co kłamiesz, że nie masz żadnych kosztów, które można sobie odliczyć?

    gdzi eklamalem, ze nie mam zadnych? Nie mam kosztow na poziomie 50%

> [...]
    > spryciarzu, masz 19% niezależnie od dochodów. Pomijam już takie "bonusy"
    > jak płatne chorobowe czy (teoretycznie) darmową opiekę medyczną.

    Napisalem 19% dla uproszczenia. Dla dokladnego liczneia wyszloby ze mam
    zaplaci cnie 21 tys podatku tylko znacznie wiecej.

  • 39. Data: 2006-04-19 19:33:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hikikomori San wrote:

    > A pomysl jaka mozliwosc isnieje w spolka SA albo Sp. z o.o. - powinni
    > ich zakazac!!!!

    Cóż - to jest TWÓJ argument, nie mój.

  • 40. Data: 2006-04-19 19:33:57
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Biedaku. To cię dodatkowo pocieszę: twoja ulubiona pani minister
    > Glutowska uważa, że "tylko" 19% podatku przy "samozatrudnianiu" też jest
    > "niesprawiedliwe" i planuje dorzucić nieco więcej.

    Trudno, klienci zaplaca wiecej...

    > Tak na marginesie: gdybym ja zarabiał tyle, co ty, to chyba już wpadłbym
    > w kolejny próg podatkowy. Więc nie pitol mi, jaki ty jesteś biedny uciskany.

    Nie jestem biedny ani uciskany. Jedynie zanzczam, ze duza czasc mojej
    konkurencji to osoby ktore moga oferowac nizsze ceny tylko dlatego,z e
    placa nizsze podatki...

    > Sam sobie podnieś ceny i znajdź lepszych klientów. Działalność twórcza
    > to nie sprzedaż pieczywa, do licha ciężkego!

    Hehehe, no to nie moja wina. Przyzwyczailes ludzi ze robisz za pol darmo
    to rob za pol darmo. U mnie jzu nie zamawia zaden klient, ktory chcial
    za darmo lub za frajer... Nie placze z tego powodu. Wole miec 3 klientow
    co placa niz 30 co nie placa...

    > Może dla ciebie ludzie pracujący w czymś bardziej twórczym to bardzo
    > podejrzana, reakcyjna inteligencja, ale mam dla ciebie wiadomość: Stalin
    > od lat nie żyje... Tylko że ty i inni pisowcy chcą go chyba wskrzesić...

    Widze, ze bardzo cie zbulwersowalem, i wlasciwie nei wiem czym. Tym, ze
    place wieksze podatki od Ciebie?