  • 11. Data: 2006-09-07 11:30:22
    Temat: Re: Adsense, podatki, VAT, przelew Irlandia - Prosba o pomoc!
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
    news:06d9.00000107.44feb4ec@newsgate.onet.pl...

    > Nie wiem dlaczego uwazasz ze trzeba liczyc proporcje ? (zobacz art.86
    > ust.8)/

    Przypuszczam, że Kesak, oprócz sprzedaży nie podlegającej opodatkowaniu w
    RP, ma jeszcze sprzedaż krajową - opodatkowaną i sprzedaż zwolnioną.
    Wtedy musi ustalić proporcję, wg której rozliczac będzie Vat naliczony.
    Do proporcji tej, zarówno w liczniku jak i mianowniku, zgodnie z art.90
    ust.3, wlicza sie również sprzedaż nie podlegającą opodatkowaniu w Polsce.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2006-09-07 13:26:14
    Od: r...@p...onet.eu

> [...]
    > ust.3, wlicza sie również sprzedaż nie podlegającą opodatkowaniu w Polsce.

    A co w sytuacji gdy ktos ma tylko sprzedaz krajowa 0% i 22% i zagraniczna nie
    podlegajaca vat. Nie musi liczyc proporcji czy musi??

  • 13. Data: 2006-09-07 13:53:27
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
    > A co w sytuacji gdy ktos ma tylko sprzedaz krajowa 0% i 22% i zagraniczna
    > nie
    > podlegajaca vat. Nie musi liczyc proporcji czy musi??

    nie musi, bo - co do zasady- przysługuje Tobie odliczenie całego vat
    naliczonego

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-09-07 16:19:39
    Od: "djmaro" <e...@w...pl>

    Podsumujmy nasze rozwazania.

    - Wystawiam Fakture firmie u ktorej jestem rzeczywistem uzytkownikiem
    czyli Google inc. (ich posrednik finansowy mnie nie obchodzi czyli BFS
    Finance)
    dane firmy (dla formalnosci):
    Google Inc.
    1600 Amphitheatre Pkwy
    Mountain View, CA 94043
    USA
    - Faktura ma miec stawke VAT NP
    - Nie musze wypisywac NIPU Google bo nie ma takiego obowiazku (?)
    - Oryginal wysylam (teoretycznie bo dojsc nie musi - moge go podrzec?:)
    ) do google.
    - SPINAM kopie wystawionej faktury z dowodem bankowym otrzymania WPLATY
    z BFS Finance.
    - calosc zanosze ksiegowosci i zycze im powodzenia.

    Czy to powyzsze podsumowanie jest prawidlowe?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 15. Data: 2006-09-07 17:21:47
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "djmaro" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

> [...]
    >
    > - Wystawiam Fakture firmie u ktorej jestem rzeczywistem uzytkownikiem
    > czyli Google inc. (ich posrednik finansowy mnie nie obchodzi czyli BFS

    pewnie tak, skoro im właśnie świadczysz usługę

    > - Faktura ma miec stawke VAT NP

    dokładniej - to nie powinna miec w ogóle stawki podatku, ale jak dla mnie to
    wpisanie w to miejsce "NP" niczego nie zmienia

    > - Nie musze wypisywac NIPU Google bo nie ma takiego obowiazku (?)

    imho nie ma

    > - Oryginal wysylam (teoretycznie bo dojsc nie musi - moge go podrzec?:)
    > ) do google.

    wyslij, najlepiej z jakimś ładnym znaczkiem - a co tam :)

    > - SPINAM kopie wystawionej faktury z dowodem bankowym otrzymania WPLATY
    > z BFS Finance.

    to niech ci spece od pdof powiedzą

    > - calosc zanosze ksiegowosci i zycze im powodzenia.

    czego i ja im zyczę

    pozdrawiam

    p.s. za co ty własciwie tej księgowości płacisz? :)

  • 16. Data: 2006-09-07 17:43:36
    Od: "djmaro" <e...@w...pl>

    > pozdrawiam
    >
    > p.s. za co ty własciwie tej księgowości płacisz? :)

    Ehh...nie wiem za co im place, tlumaczenie czegokolwiek w ksiegowosci
    to droga przez męke.

    przecierz nie powiem: Pani Kasiu, jak mam rozliczyc podatek z Adsense?!

    1) Tlumaczenie co to google
    2) Tlumaczenie co do Adsense
    3) Tlumaczenie co to BFS Finance i co oni w tym wszystkim robia i jakie
    maja koneksje z google.
    4) negowanie oczywistych faktow zaproponowanych przez ksiegowosc typu:
    To niech Mi Pan podrzuci podpisana umowe z tym google.
    -------

    w/w procedury tlumaczenia dotyczyly takze Ogolnopolskiego Biura
    Informacji Podatkowej z ta tylko roznica, ze tam gosciu wiedzial co to
    google i na tym podobienstwa sie konczyly.

    Ale skoro temat na ktory rozmawiamy nie byl poruszany (mowie o takiej
    konkretnej sytuacji) to dobrze nie swiadczy o poslkich
    przedsiebiorcach. No zeby na setki tysiecy ludzi w tym tysiace
    przedsiebiorcow majacych strony na ktorych reklamuja google, nie bylo
    jednego madrego ktory powiedzial by wprost - ja to robie tak i tak, a
    tu widze same pytania!
    Oj zle sie dzieje.

    Musze wobec tego liczyc, ze ktos jednak napisze "cos" gdzie nie bedzie
    stwierdzen: "Mnie sie wydaje", "ja bym to zrobil", "byc moze", "pewnie
    tak" - niestety Urzad Skarbowy nie ma tego w swoim slowniku, a nie chce
    miec za nauczyciela Urzednika Kontroli Skarbowej, ktoremu SIĘ WYDAJĘ
    (a wydawac mu sie moze bo interpretacje przepisow to on ma taką i
    taką), ze to co robie, zrobilem ŹLE:)

    Pozdrawiam
    Marek

  • 17. Data: 2006-09-08 08:14:37
    Od: r...@p...onet.eu

> [...]
    > z BFS Finance.
    > - calosc zanosze ksiegowosci i zycze im powodzenia.
    >
    > Czy to powyzsze podsumowanie jest prawidlowe?

    Dobrze jest dopisac podstawe prawna; "Nie podlega VAT - ustawa z
    dn.........art.27 ust.4" (tam jest mowa o uslugach, ktore sa opodatkowane w
    kraju nabywcy, w tym przypadku w USA).
    NIP jest potrzebny jesli nabywca jest firma z innego kraju UE, np. jakbys FV
    wystawial na tego irlandzkiego posrednika. W przypadku firmy spoza Unii,
    wystarczy nazwa i adres nabywcy.

  • 18. Data: 2006-09-08 12:53:18
    Od: Kesak <K...@k...pl.inv>

    djmaro wrote:

    > Musze wobec tego liczyc, ze ktos jednak napisze "cos" gdzie nie bedzie
    > stwierdzen: "Mnie sie wydaje", "ja bym to zrobil", "byc moze",

    Napisano cos takiego: http://www.arystoteles.pl/google-adsense.php
    jest tam tez poradnik, cytuje:
    "BONUS 1:
    Google AdSense a podatki. Jak p?aci? podatki za zarobki z Google AdSense?
    Porada prawna doradcy podatkowego, Artura M. Brzezi?skiego o wartoœci ok.
    250 z?"

  • 19. Data: 2006-09-09 10:36:49
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "djmaro" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

[...]
    -------------------------
    myśle, że większośc z nich nawet nie, że maja jakies obowiązki względem US
    ;)
    --------------------------
[...]
    ------------------------
    zawsze możesz wystapic o interpretację do swojego US, będzie ona obowiązywać
    US a Ty, jeśli się do niej zastosujesz, będziesz chroniony prawem, nawet
    jeśli interpretacja ta nie bedzie zgodna z przepisami ;)
    Marek
    -------------
    wzajemnie

  • 20. Data: 2006-09-09 19:36:23
    Od: "djmaro" <e...@w...pl>

> [...]
    > US a Ty, jeśli się do niej zastosujesz, będziesz chroniony prawem, nawet
    > jeśli interpretacja ta nie bedzie zgodna z przepisami ;)

    Zdajesz sobie sprawe przyjacielu z prostego faktu, ze wystapienie jako
    podmiot gospodarczy z oficjalnym zapytaniem do US a jeszcze z
    zapytaniem TRUDNYM równa się KONTROLA:)

    A ja choc swiadomego bledu lub niedopelnienia w zyciu nie popelnilem o
    czym najlepiej swiadczy chocby ta dyskusja, to jednak wolalbym uniknac
    jakiejkolwiek kontroli - to chyba naturalne.

    Jak ze to, podatnik...taki TYCI TYCI malutki, śmie NAM US zadawac
    jakiekolwiek pytanie BA, trudne pytanie TO MY JESTESMY OD ZADAWANIA
    PYTAN!, uuuu to trzeba sie tym zajac dogebnie i przetrzepac podatnika
    tak na wszelki wypadek a napewno sie cos znajdzie.

    Zbysiu, odpowiedzcie no na ten wniosek i przy okazji skierujcie go do
    UKS`u - nie zaszkodzi.
    - o co pytasz? aaa tak tak, na przyszly miesiac go do kontorli:)

    Sam sie wykladac na talerzu to ja zamiaru nie mam - a zeby oni jeszcze
    wychodzili z zalozenia:
    O podatnik PYTA, a jak pyta to DOBRZE o nim swiadczy czyli damy mu
    spokoj skoro i TAK nie kwalifikuje sie do kontroli.

    hehe...raz zadzwonilem na informacje do US pod ktory podlegam z
    pytaniem, to po paru stwierdzeniach typu: "hmmm", "prosze poczekac",
    "Wydaje mi sie", "tak mysle", gosc otwarcie powiedzial, "No ale wie
    Pan, ja tez nie jestem Alfa i Omega":) No to skoro tak, to co Pan robi
    w Informacji? "Ja tu glownie mowie, jaki PIT i ktore okienko" - Aha to
    dziekuje, nie mam juz wiecej pytan.

    Pozdrawiam:)
    Marek