    From: " " <z...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Allegro-konkretny problem (długie)
    Date: Thu, 19 May 2005 18:24:59 +0000 (UTC)

    Sprzedaję na allegro używane książki. Chcialbym zalegalizować swoją
    działalność. Mam w związku z tym kilka pytań. Proszę o sensowne odpowiedzi. W
    razie czego doślę dodatkowe informacje.
    Chciałbym płacić podatek ryczałtem, czy w związku z tym muszę ewidencjonować
    tylko przychody, czy także wydatki. Miałbym z tym spory kłopot bo ksiązki
    kupuję na różnych bazarach ect. i nie byłbym w stanie wyegzekwować od
    sprzedających zadnych rachunków itp.
    Wiaże sie z tym nastepne pytanie, czy taka dzialanosc (sprzedaz przez
    internet UZYWANYCH ksiazek) podlega obowiazkowi rejestracji w Generalnym
    inspektoracie informacji finansowej i jak to sie ma do poprzedniego
    zalozenia, ze nie jestem w stanie wyegzkwowac danych osob ktore mi te ksiazki
    sprzedają :(. Czy mam sobie od razu dac z tym spokoj bo taka dzialnosc nie
    jest mozliwa w swietle prawa?
    Kolejne pytanie dotyczy troche innej czesci tej dzialanosci. Pewnie juz sie
    pojawialo na grupie, ale nie jestem w stanie tego odszukac. Dzialanosc na
    Allegro nie stanowi mojego glownego zrodla dochodu (jest jednak znaczaca
    pozycja w moim budzecie). Pracuje i w zwiazku z tym jest za mnie odprowadzany
    ZUS. Czy musze odprowadzac dodatkow składki ZUS-owskie przy prowadzeniu
    opisanej działanlości, jeśli tak to w jakim zakresie? Składki emerytalne,
    zdrowotne? Proszę o wyczerpującą odpowiedź.
    Troche wiecej ksiazek (jednoczesnie wystawionych po kilkaset aukcji) zaczalem
    wystawiac mniej wiecej od poczatku br. czy moge jakos rozliczyc wczesniejsze
    transakcje, czy mam sobie dac z tym spokoj (zawsze moge powiedziec ze
    dotychczas wyprzedawalem bibliteke po Babci). Czy moge zarejestrowac
    dzialanosc z data wsteczną? Powiedzmy 1.1.2005. Jak to sie ma do kolejnych
    kroków rejestracji: w ZUS-ie w US?