    From: "Ryszard G" <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Amortyzacja cd z dnia 02-01-07
    Date: Fri, 11 Jan 2002 00:52:03 +0100

    Użytkownik "Krzysztof Blejczak" <w...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:a1kcff$ru3$1@news.tpi.pl...
    --------
> [...]
    > amortyzacja ulepszonego środka trwałego powinna być dokonywana przy
    > zastosowaniu tej samej metody amortyzacji.
    >
    > Jak by nie patrzeć jest to legalny sposób na powtórną amortyzację,
    więc nie
    > mówcie że nie ma takiej mozliwości. a poprzez ulepszenie rozumiemy
    wydatki
    > na przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację.
    > przypadku samochodu najlepsza byłaby rekonstrukcja lub modernizacja
    czyli
    > albo odtworzenie albo jego unowoczesnienie, a pod tymi pojeciami

    Przykro mi Beato, że postanowiłaś trwać w błędzie. Uważam, że
    "czytasz" w Przeglądzie Podatkowym więcej niż jest napisane, co może
    mieć dla Ciebie przykre konsekwencje.

    Maddy napisała Ci
    "Jeżeli ulepszymy środek trwały to bedziemy amortyzować tylko wartość
    ulepszenia, a nie wszystko od początku." i jak zwykle ma rację.

    Na przykładzie:
    -stawka 20%
    -wartości początkowa brutto 20.000
    -umorzenie dotychczasowe 20.000

    wartość ulepszenia 4.000 daje:
    -stawka 20%
    -wartości początkowa brutto 24.000
    -umorzenie dotychczasowe 20.000
    czyli efektywnie amortyzowane będzie tylko 4.000

    amortyzacja roczna = 20% od 24.000 = 4.800 (liczona od "nowej",
    powiększonej wartości brutto)
    rata miesięczna 4.800 / 12 = 400

    po 10-ciu miesiącach takiej amortyzacji - 10 * 400 = 4.000
    -wartość początkowa brutto 24.000
    -wartość umorzenia też 24.000
    i to koniec "ponownej" amortyzacji ulepszonego środka trwałego.

    ps. wybacz "łopatologię", ale inaczej nie można by było Cię przekonać.

    z pozdrowieniami
    Ryszard