    From: "Krzysztof Blejczak" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Amortyzacja cd z dnia 02-01-07
    Date: Thu, 10 Jan 2002 16:36:16 +0100

    Pyt: "witam mam pytanko czy jset jaki legalny sposób na powtórną amortyację
    samochodu który był już zamortyzowany"
    ---
    Bzdura, bzdura, totalna bzdura!
    Przepraszam, ale jak słyszę takie herezje......

    Maddy
    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk

    Mój ostatni post zakończony emotikonem :-) nie był żartem ani tym bardziej
    bzdurą. To o czym pisałam nie jest nowością więć nie rozumiem skąd to
    zdziwienie i oburzenie, tym bardziej ędące świadectwem nieznajomości tematu.
    Powtarzam jeszcze raz, a lepiej zacytuje tekst z Dwutygodnika dla księgowych
    i praktyków podatkowych "Przegląd Podatku Dochodowego" nr 12 (60) z dnia
    20-06-2001 r. Wydawnictwo podatkowe"GOFIN"

    "Dla podwyższenia wartości początkowej , w wyniku ulepszenia środka
    trwałego, bez znaczenia jest czy ulepszony środek trwały jest amortyzowany,
    czy też jego amortyzacja została zakończona. Ulepszenie składnika majątku,
    który został już w całości zamortyzowany powoduje ponowne naliczanie odpisów
    amortyzacyjnych od wartości początkowej brutto powiększonej o wartość
    ulepszenia."

    Oczywiste jest że mówimy o ulepszeniu powyżej 3500 zł, i trzeba pamiętać że
    amortyzacja ulepszonego środka trwałego powinna być dokonywana przy
    zastosowaniu tej samej metody amortyzacji.

    Jak by nie patrzeć jest to legalny sposób na powtórną amortyzację, więc nie
    mówcie że nie ma takiej mozliwości. a poprzez ulepszenie rozumiemy wydatki
    na przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację. W
    przypadku samochodu najlepsza byłaby rekonstrukcja lub modernizacja czyli
    albo odtworzenie albo jego unowoczesnienie, a pod tymi pojeciami mieści się
    wiele.

    Krzysztof Blejczak (vell Beata) - fajne określenie,po prostu korzystam z
    maila mojego chłopaka.