  • 1. Data: 2007-09-21 14:40:40
    Temat: Podatek VAT, podatek dochodowy - pare pytan
    Od: Igon Skrzypek <i...@g...com.reszta.to.smiec>

    Witam!

    Mam takie pytanko - czy warto by firma ktora dopiero będzie rejestrowana
    stawała się płatnikiem VAT od razu?? Firma będzie świadczyć usługi innym
    firmom więc zapewne im będzie to na rękę - ale może da się obejść to
    jakoś inaczej??

    Tak wogole to co to jest podatek VAT (wiem wiem, ale w tematyce podatkow
    jestem totalnie nie obeznany), jak sie go oplaca, jak sie robi odpisy
    zakupow itp - chodzi o to czy on jest jakos polaczony z podatkiem
    dochodowym czy jest to oddzielny podatek - i jesli oddzielny to co tak
    wlasciwie do niego wliczyc, co odpisac itp

    A odnosnie podatku dochodowego to mam pytanko - czy istnieje jakis
    program wsparcia albo cos co by dawalo zwolnienie z placenia podatku np
    na rok?? Teren na ktorym bedzie rejestrowana firma ma dosc duze
    bezrobocie - choc ja sam nie jestem bezrobotnym.

    Dziekuje za odpowiedzi,

    Z powazaniem,
    Igon