  • 1. Data: 2003-01-09 11:14:10
    Temat: rachunek firma Matka > firma Syn?
    Od: "Krzysztof" <b...@i...pl>

    witam
    mam takie pytanko;
    moja mama ma zarejestrowaną działaność gospodarczą typu usługi biurowe;
    ja mam swoją dzilałność gospodarczą typu wydawnictwo;

    i potrzebuje żeby mama wystawiła mi rachunek na swoje usługi który mam
    zamiar wliczyć w koszty;

    i tutaj rodzą się moje wątpliwośći, czy nie ma żadnego problemu między
    firmami ktore prowadzą osoby spokrewnione; dodam jeszcze że mieszkamy w tym
    samym domu we wspólnych gospodarstwie;

    z tego co pamiętam to praca osób spokrewnionych nie stanowi kosztów
    uzyskania przychodu stąd moje małe wątpliwości; a jak wygląda sprawa w
    przypadku osób prowadzących własne działalności ?

    pozdrowienia
    Krzysiek

  • 2. Data: 2003-01-09 20:39:15
    Temat: Re: rachunek firma Matka > firma Syn?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Jan 2003, Krzysztof wrote:
    [...]
> [...]
    >+ i tutaj rodzą się moje wątpliwośći, czy nie ma żadnego problemu między
    >+ firmami ktore prowadzą osoby spokrewnione;

    AFAIK - obowiązuje stosowanie "cen rynkowych", czyli "normalnie
    stosowanych dla innych klientów" bądź "porównywnywalnej ceny
    niekontrolowanej" - wszystko w art. 25 UoPDoOF.
    Zakazu IMO & AFAIK nie ma.

> [...]
    >+
    >+ z tego co pamiętam to praca osób spokrewnionych nie stanowi kosztów

    Nie, to AFAIK dotyczy tylko małżonka i małoletnich dzieci !

    >+ stąd moje małe wątpliwości; a jak wygląda sprawa w
    >+ przypadku osób prowadzących własne działalności ?

    Sądzisz że nie mógłbyś np. pracować u mamy ?? -:O !

    >+ pozdrowienia

    wzajem, Gotfryd