  • 41. Data: 2020-01-12 13:52:33
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-01-12, 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    [...]

    > Patrz, cały czas mowa o wspólnikach spółki i ewentualnie dochodach z

    Nie. "Innych dochodach poza spółką", nie "innych dochodach tylko
    z własnej działalności gospodarczej". Fakt korzystania z identyfikatora
    jakim jest NIP nie zależy od źródła uzyskiwania dochodów, tylko
    od tego czy za dany okres spełnia/spełniało się warunki ustawowe
    do posługiwania się identyfikatorem NIP.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 42. Data: 2020-01-13 12:13:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    g.invalid.200112.invalid...
    Wojciech Bancer w

    >i znowu bełkot pisarzy -- generator niczego nie kreuje, on się nawet
    >nie
    >powinien nazywać generatorem, tylko informatorem o numerze
    >mikrorachunku :)

    >Patrz, cały czas mowa o wspólnikach spółki i ewentualnie dochodach z
    >osobistej DG, wtedy NIP wspólnika a nie spółki, ale nie ma słowa o
    >zobowiazanicha, które nie sa przychodem z DG...
    >No i wpisałem pesel i też /wygenerował się mr/

    Przeciez sam pisales ze generator niczego nie generuje.
    Wpiszesz PESEL, sprawdzi cyfre kontrolna, wydrukuje nr mikrorachunku.

    A czy wolno ci na niego cos wplacic, to juz patrz gdzie indziej.

    Gdzies mi mignelo, ze prowadzacy DG moga zapomniec o Pesel - wszystko
    ma isc na mikrorachunek NIP.

    J.

  • 43. Data: 2020-01-13 12:38:01
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-01-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > A czy wolno ci na niego cos wplacic, to juz patrz gdzie indziej.
    >
    > Gdzies mi mignelo, ze prowadzacy DG moga zapomniec o Pesel - wszystko

    O to to. W sumie to działa tak od 2013 chyba.
    Osoby prowadzące DG mają "po staremu", a osoby nie-prowadzące posługują
    się PESELem, żeby mieć 1 numerek mniej. I tyle.

    Ale zapomnieć PESELu to bym nie radził, gdzieniegdzie się
    jeszcze przydaje :D Aczkolwiek niekoniecznie w kontakcie
    ze skarbówką ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 44. Data: 2020-01-13 13:08:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    Użytkownik "'TomN'" napisał w wiadomości grup
    [...]
    >Gdzies mi mignelo, ze prowadzacy DG moga zapomniec o Pesel - wszystko
    >ma isc na mikrorachunek NIP.

    https://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/1447172,mik
    rorachunek-2020-podatki-vat-pit-cit-co-wplacic.html

    "Czekając na odpowiedź Krajowej Administracji Skarbowej (patrz.
    ramka), zadzwoniliśmy na infolinię Krajowej Informacji Skarbowej.
    Konsultant KIS wyjaśnił nam, że osoba, która jest przedsiębiorcą i
    wygenerowała dwa mikrorachunki, powinna zapomnieć o tym z numerem
    PESEL. Ma używać tylko tego z numerem NIP i to do regulowania
    wszystkich zobowiązań - zarówno firmowych, jak i prywatnych.

    Na odwrót powinny więc postępować osoby, które nie prowadzą
    działalności gospodarczej, a mają nadany NIP - powinny posługiwać się
    wyłącznie rachunkiem założonym na numer PESEL.

    Z jakich przepisów to wynika? Konsultant KIS wyjaśnia, że źródłem
    podanych przez niego informacji jest ustawa o zasadach ewidencji i
    identyfikacji podatników i płatników (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 63 ze
    zm.). To ona mówi, kto jakim identyfikatorem ma się posługiwać, a tym
    samym - jak przekonuje - decyduje o tym, kto jaki rachunek powinien
    założyć.

    A co w sytuacji, gdy ktoś się pomyli? Konsultant KIS uspokaja, że
    nawet jeśli wpłaci się należność na nie ten rachunek, na który trzeba,
    to nic złego się nie stanie. Pieniądze zostaną przeksięgowane na
    właściwe konto. "

    J.

  • 45. Data: 2020-01-13 14:51:16
    Od: Nikt <n...@g...com>

    Według informacji z infolinii KIS (d. KIP) osoba która w połowie ubiegłego roku
    zakończyła DG na składać PIT-36 lub PIT-28 z NIP (i komentarz tej osoby: "Bo się nie
    da inaczej"), natomiast PIT-38 z Pesel.
    Mikrorachunek ma być wygenerowany na podstawie Pesel niezależnie od tego, z której
    deklaracji podatek płacimy.

  • 46. Data: 2020-01-18 20:36:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5e164f44$0$17348$6...@n...neostrada.pl

    > Tak jak robił to przedtem?

    Przedtem miał dedykowane przelewy -- teraz ma uniwersalne?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 47. Data: 2020-01-18 20:41:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5e186782$0$517$6...@n...neostrada.pl

    > bo ja będę używał dwóch rekordów
    > a to z reguły komplikuje sprawy.

    Mogą zlewać automagicznie w jeden...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 48. Data: 2020-01-18 20:53:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 5e1629af$0$550$6...@n...neostrada.pl

    > Dziś po zalogowaniu wpadł mi w ręce taki komunikat banku
    > o mikrorachunkach i zmianach z tym związanych i bank sobie wymyślił,
    > że "każdy pracodawca wpłaci też na indywidualne konto pracownika zaliczki na
    podatek PIT pobierane z wynagrodzeń".

    Ważne dla płatników: wpłaty zaliczek (zbiorcze kwoty za
    wszystkich pracowników) dokonujesz na swój indywidualny
    mikrorachunek podatkowy. Broszura ma charakter informacyjny
    i nie stanowi wykładni prawa.

    Masz pytania? 801 055 055 Zadzwoń do nas! 22 330 03 30

    https://www.podatki.gov.pl/media/5723/mikrorachunek-
    podatkowy-ulotka.pdf

    ZTCW (może wiem źle -- też nie stanowię ;) wykładni prawa)
    PIT4 można na płatnika/pracodawcy lub na podatnika/pracownika.

    Ale co z 4R?... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 49. Data: 2020-01-18 20:56:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Zdobyć numery nietrudno, bo się zna PESEL/NIP pracownika,

    IMO pracownik raczej ma Pesel, nie NIP...

    > ale już same przelewy to byłaby masakra dla dużych firm. :)

    Wynagrodzenie przelewa taka firma jak? -- na
    wspólny rachunek wszystkich pracowników? ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 50. Data: 2020-01-18 20:58:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "'TomN'" 2...@i...dyndns.org.invalid.200
    112.invalid

    > i znowu bełkot pisarzy -- generator niczego nie kreuje, on się nawet nie
    > powinien nazywać generatorem, tylko informatorem o numerze mikrorachunku :)

    Generator liczb losowych też tylko informuje?

    > Prośba, byś oznaczał cytaty tak jak to jest przyjęte w j. polskim. OK?

    Wprawdzie nie do mnie ta prośba, ale zapytam -- jak? Wcięciami? ;)

    --