  • 91. Data: 2015-03-31 14:11:57
    Temat: Re: Bezrobotny wykonawca
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-03-31 14:07, Piotrek wrote:
    > IMHO, to naturalna konsekwencja weryfikacji czy stanowione prawo jest
    > zrozumiałe dla obywatela.

    Miało być oczywiście *braku* weryfikacji

    Piotrek

  • 92. Data: 2015-03-31 19:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotrek p...@p...na.berdyczow.info ...

    > A czym się różni naginanie prawa od pisania nowego prawa na zamówienie
    > aktualnie rządzących i innych lobbystów? że tak podstępnie spytam ...
    >
    > IMHO problem to my raczej mamy z "prawotokiem" jaki ogarnął naszych
    > wybrańców, a nie z tym że jakiegoś przepisu brakuje ...

    Chociazby intencją.
    Nie mówi o pisaniu dla lobbystów a o opisaniu czegos madrego (dla odmiany)

  • 93. Data: 2015-03-31 19:04:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:

    > Ale wiesz ze nie taki sposób miałem na mysli...
    > Skoro juz ustaliło się cel, to należy napisac odpowiednio prawo a nie
    > stwierdzic ze sie nie da bo prawo to to i tamto...

    to sie wlasnie nazywa naginanie prawa.

  • 94. Data: 2015-03-31 23:23:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik witek w...@g...pl.invalid ...

    > to sie wlasnie nazywa naginanie prawa.

    Chyba zartujesz?
    To jak powinien wygladać prawidłowo zaplanowany proces legislacyjny?

  • 95. Data: 2015-04-02 23:08:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Mar 2015, Piotrek wrote:

    > A wystarczyłoby zdefiniować słownik pojęć ...

    No, tu to się w 100% zgadzam.
    Z ewentualnym zakazem nieuzasadnionego przyjmowania "definicji
    rozbieżnych", żeby przypomnieć tych 6++ (chyba 7++) definicji
    DG (różnych).
    Jeszcze definicje relacji by się przydały.
    Żeby od podatków odejść i szerzej spojrzeć - PoRD, skrzyżowanie
    o ruchu okrężnym (brak definicji, w tym brak definicji ruchu
    okrężnego, a jak najprościej pokazać na przykładzie Ziemi
    "kręcenie się" różni się w zależności od p. widzenia osi
    i obiegu), czy chociaż tej kategorii odpowiedź (jasna) czy
    "skrzyżowanie łamana" to jest skrzyżowanie na zakręcie
    (drogi z pierwszeńśtwem) czy zakręt na skrzyżowaniu (z oczywistą
    konstantacją różniącą się słusznością mandatu za niemiganie przy
    jeździe "z pierwszeństwem").

    Niemniej, element rozbieżności z "chłopskim rozumem" zawsze
    zostanie. Zrezygnować z "zasad prawnych" nie sposób, bo kolizje
    między przepisami były, są i będą, a wynik (tych kolizji) ZAWSZE
    będzie komuś nie pasował do JEGO idei ;)

    > IMHO, to naturalna konsekwencja weryfikacji czy stanowione prawo jest
    > zrozumiałe dla obywatela.

    Nie tylko, dochodzi jeszcze wiedza, że istnieje INNY przepis.
    Jeśli chcesz to zaproponować, to owszem, zgadzam się, przepisy
    (w źródle!) powinny zawierać listy odesłań, niby w HTMLu.
    Ale oczywiście prawodawcy natychmiast by je tak skomplikowali,
    że odesłania oznaczałyby utknięcie w łańcuszku :>
    Że przypomnę - w ustawie o VAT co najmniej raz znalazłem
    czwarty poziom zaprzeczenia :> (już nie pamiętam gdzie, nie wiem
    czy jeszcze jest).

    > Gdyby jako obligatoryjny wprowadzić test polegający na obowiązku
    > wytłumaczenia za czym konkretnie głosowano przez (na przykład) pięciu losowo
    > złapanych wybrańców to IMHO jakość stanowionego prawa znacznie by się
    > poprawiła.

    Zgoda.
    Błędna odpowiedź musiałaby unieważniać przepis lub skutkować odebraniem
    diety (dla wszystkich :P)

    > Oczywiście o ile nie doszło by do obstrukcji parlamentarnej wynikającej
    > bądź to z notorycznych nieobecności podczas testów/łapanek, bądź z innej
    > prozaicznej przyczyny - braku dostatecznej liczby "kumatych" wybrańców.

    Obstawiamy to drugie? :>
    IMO założenie iż większość posłów nie wie jakie skutki przynosi
    "za" lub "przeciw" jest słuszne w znacznej większości przypadków.

    > j.w.

    Zgoda, podsuwam oczywistą "ściągę", żeby zdających było więcej ;)
    Niemniej jest to przykład, że zrozumiałość prawa skutkuje (co najmniej
    czasami) spuchnięciem ustawy.
    Wiesz jak sporo kierowców (czyli osobników z PJ) nie ma pełnej
    świadomości, że znak A-7 (ustąp pierwszeństwa) dotyczy relacji
    z całą DROGĄ poprzeczną? (czyli również *prawie* wszystkich jadących
    i idących tą drogą wbrew przepisom).

    pzdr, Gotfryd>

  • 96. Data: 2015-04-14 23:03:47
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Nie ma to jak prywatna praktyka ordynatora na państwowym znaczy na moim
    sprzęcie.

    -----

  • 97. Data: 2015-04-15 06:38:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-14 o 23:03, pisze:
    > Nie ma to jak prywatna praktyka ordynatora na państwowym znaczy na moim
    > sprzęcie.

    "państwowy czyli mój" - paradne.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2015-04-15 08:40:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż šćę@łńó.?ż? ...

    > Nie ma to jak prywatna praktyka ordynatora na państwowym znaczy na moim
    > sprzęcie.

    Ale to jest zupełnie inna sprawa! Ale z tego co widze, to oni raczej
    prywatne praktyki prowadza we włsnych gabinetach/szpitalach.

  • 99. Data: 2015-09-08 11:10:56
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Na stronach Ministerstwa Najszybszej Wymiany Ministrów powinny być dla
    obywateli wzory dokumentów w takich sprawach.
    Ale w nadwiślańskiej prowincji motłochowi wmawia się konieczność dyskusji o
    tym, która baba której babie w którym programie gdzie włożyła grabie i który
    osieł z którym innym osiełem lubi lub nie lubi i czy z lewego czy z prawego
    profilu (zanim razem nie pójdą na wspólną wódkę, za nasze).
    130 lat zaborów i 40 lat socjalizmu straszliwie nas ogłupiło niestety.

    -----