    From: "wp" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Błąd programu - konsekwencje....
    Date: Thu, 4 Apr 2013 10:15:43 +0200

    Witam Grupę.

    Przedstawię od razu swój problem. Może ktoś doradzi co mam zrobić?
    Otóż od sierpnia 2012 r. zmieniłem pracę i zatrudniłem się w dużej firmie
    (pracuje około kilkaset osób).
    Wypłata na konto, dostawałem "paski" ale nigdy im sie nie
    przyglądałem(oprócz rzecz jasna wysokości kwoty wypłaty).
    W tym roku otrzymałem od nich PIT-11 na który również nie rzuciłem nawet
    okiem.
    Sprawa wyszła teraz kiedy zaniosłem papiery do księgowej aby zrobić
    rozliczenie za rok 2012.
    Okazuje się, że po pierwsze w otrzymanym od nich PIT-11 kwoty przychodu i
    koszty uzyskania przychodu są takie same...!!!
    W rezultacie od sierpnia roku 2012 zakład nie potrącał mi żadnych zaliczek
    podatkowych ani nie wpłacał żadnych kwot na ubezpieczenie zdrowotne.
    Teraz zacząłem przygladać się zachowanym "paskom". Mam potrącenia rentowe,
    chorobowe, wypadkowe a zdrowotne niestety nie.
    Księgowa podejrzewała u nich błąd w programie który generował źle koszty
    uzyskania przychodu i w rezultacie dochód wynosił zawsze zero. Skoro nie
    było dochodu to nie były odprowadzane zaliczki na podatek oraz zdrowotne. To
    się zresztą potwierdziło jak zadzwoniłem do zakładu i poprosiłem o
    skorygowanie źle wystawionego PIT-11. Przysłano mi ów poprawiony PIT właśnie
    z adnotacją o błędzie programu.

    I teraz już sam nie wiem co mam dalej robić? Jaki jest mój status skoro nie
    mam płaconych składek zdrowotnych? Czy mam prawo do bezpłatnej opieki
    zdrowotnej? Czy mam coś zgłaszać i komu?

    Czy zakład ma teraz prawo pobierać z mojej marniutkiej pensji zaległe
    zaliczki na podatek oraz niezapłacone składki na ubezpieczenie zdrowotne?
    Będzie ciężko bo obciążenie będzie dwukrotne(bieżące i zaległe).

    Pozdrawiam

    Wieslav