eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiBrak danych o kraju klienta › Brak danych o kraju klienta
  • Data: 2015-03-11 10:16:51
    Temat: Brak danych o kraju klienta
    Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Skrill (pośrednik od płatności typu karta płatnicza i przelewy bankowe) nie
    udostępnia inforamcji o tym z jakiego kraju jest klient (i nie ma w tym nic
    dziwnego, ponieważ klienci przy płatnościach nie podają swojego kraju) - zerknijcie
    na raport sprzedaży od Skrilla, nie ma w nim kraju klienta:

    http://i.imgur.com/D4YlOs9.jpg

    Jest co prawda informacja o walucie w jakiej płacił klient (pole Amount received),
    ale nie zawsze przecież po walucie pozna się kraj (Polskę pozna się oczywiście po
    PLN, ale po EURO kraju już się nie pozna). Stąd pytanie jak to rozliczać gdy nie zna
    się kraju z jakiego jest klient? Do MOSS niemógł bym raczej przystąpić nie znając z
    jakiego kraju UE jest klient?

    Od razu napiszę, że mi te dane o kraju "prawie" każdego klienta udało się zebrać na
    własną rękę - mam w grze system kont dla klientów i w mojej bazie danych tych kont
    klientów mam informacje o IP każdego klienta i na podstawie tego IP jestem w stanie
    określić z jakiego kraju jest klient. No dobrze, ale co gdybym nie gromadził na
    własny użytek danych o numerach IP klientów - nie wiedziałbym z jakiego kraju jest
    klient i interesuje mnie właśnie jak wtedy należy to rozliczyć (przyjąć, że klient
    jest z Polski)? A poza tym, napisałem, że mam informacje o kraju "prawie" każdego
    klienta, bo czasami nie uda się określić kraju klienta na podstawie jego numeru IP i
    wówczas rzeczywiście nie wiem z jakiego jest on kraju - i co wtedy?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1