    From: "waszko" <w...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: COMIESIĘCZNE OBOWIĄZKOWE CZYNNOŚCI PODATKOWE
    Date: Thu, 19 Dec 2002 12:37:55 +0100

    Witam!
    Od paru miesięcy prowadzę działalność i przeglądam posty na grupie.
    Mam nie odparte wrażenie że wciąż czegoś nie robię lub robię źle.
    A oto pytanie : jakie zadania wykonać by wszystko było ok
    Jestem na KPiR oraz Vat, korzystam do pomocy z programu księga Ekspres
    TGSoft.
    Wystawiam Paragony i Faktury , wprowadzam je do KPiR w cenach netto co
    automatycznie mi księguje w Ew.Zakupów i Sprzedaży
    na koniec miesiąca w jednej pozycji wprowadzam sprzedaż na paragony dowodem
    wewnętrznym
    odsetki od wpływów na konto oraz niższą kwotę z Ew.Przeb.Poj.(tylko do KPiR)
    Następnie zamykam miesiąc i program oblicza sumy.
    Robię wydruki i wprowadzam wszystko do papieru.
    W programie robię również obliczenia deklaracji Vat 7
    dochodowej jeszcze nie ponieważ jeszcze straty.
    W papierowej ręcznie jeszcze po każdym miesiącu sumuję wydatki i przychody i
    obliczam narastająco.
    Nie mam pewności czy co miesiąc trzeba robić jakieś dodatkowe raporty w
    księgach Vat ( gdyż tam sumuję tylko wszystko na koniec miesiąca w
    Ew.Sprzedaży osobno i Ew.Zakupów osobno- czy tu jest potrzebne coś więcej do
    wyliczenia deklaracji jakiś raport.)
    ostatnio dowiedziałem się że Ew. Przeb.Pojazdu robi się narastająco a
    obliczałem miesięcznie .
    Czy ktoś może polecić jakieś dobre opracowanie jak prowadzić te papiery by
    potem nie było kłopotów (może jakaś książka jakaś strona WWW)
    Może jakiś dobry program do prowadzenia tego wszystkiego ( KPiR TGSoftu) w
    wersji podstawowej może jest dobry lecz pewnie dla osób znających dobrze tę
    dziedzinę , bo pomoc w nim jest kiepska)
    Z Góry dzięki za pomoc.