  • 21. Data: 2011-02-24 12:22:31
    Temat: Re: Chiny nie mają biurokracji?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-24 13:06, mvoicem pisze:

    > Ale między bajki włożyłbym informacje o tym jak to dla wielkiego miasta
    > liczba pracowników skarbówki skurczyła się do kilku osób.

    Do sprzedaży zdrapek i organizowania loterii potrzeba dziesiątki osób?

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2011-02-24 12:28:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-24 13:20, Piotrek pisze:

    > Jak Ci je na przykład ktoś ukradnie albo zostaną zniszczone, to musisz
    > zapłacić za nowe pomimo tego, że formalnie podatek się nie należy bo nic
    > nie sprzedałeś.

    Jest to na pewno wada, ale czy nie do zaakceptowania, jeśli daje to
    znaczne uproszczenia księgowości? Dlaczego wszędzie trzeba szukać dziury
    w całym, zamiast patrzeć na zalety danego rozwiązania?

    Porównując do nas: jak produkujesz wina marki wina i ci ukradną
    banderole, to też jesteś stratny.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2011-02-24 12:30:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-24 13:22, Piotrek pisze:

    > Ale do dystrybucji, ochrony, etc to już tak.
    > Analogicznie jak przy zabawach z fizycznym pieniądzem.

    Dystrybucja może polegać na tym, że to przedsiębiorca ma przyjść po
    zdrapki, a nie US z nimi do przedsiębiorcy.

    Poza tym skradzione zdrapki można zidentyfikować i jeszcze dać nagrodę
    za wskazanie kto się nimi posługuje!

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2011-02-24 12:38:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-24 13:28, Liwiusz wrote:
    > Jest to na pewno wada, ale czy nie do zaakceptowania, jeśli daje to
    > znaczne uproszczenia księgowości? Dlaczego wszędzie trzeba szukać dziury
    > w całym, zamiast patrzeć na zalety danego rozwiązania?

    Po prostu z *mojego* punktu widzenia nie potrafię dostrzec zalet
    rozwiązania karteczkowego. Natomiast widzę zupełnie konkretne wady.

    Natomiast jeśli przez "wprowadzenie karteczek" rozumiesz wrzucenie do
    kosza zdecydowanej większości tFurczości "miszczów" businessu z
    Wiejskiej i zastąpienie tego kilkoma ustawami, które nawet posłowie
    potrafiliby zrozumieć, to jestem jak najbardziej za.

    Piotrek

  • 25. Data: 2011-02-24 12:58:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (24.02.2011 13:22), Liwiusz wrote:

    > Do sprzedaży zdrapek i organizowania loterii potrzeba dziesiątki osób?

    Czytaj uważniej co napisałem. Wymową artykułu jest, że dzięki zdrapkom
    liczba pracowników się *skurczyła* do kilku osób. I to włożyłbym między
    bajki. Te kilka osób to może pracować w "referacie d/s zdrapek". Stawiam
    dolary przeciwko orzechom że to nie jest jedyny dział ichniejszego Us.

    p. m.

  • 26. Data: 2011-02-24 23:17:40
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-24, o godz. 13:30:29
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Dystrybucja może polegać na tym, że to przedsiębiorca ma przyjść po
    > zdrapki, a nie US z nimi do przedsiębiorcy.
    >
    > Poza tym skradzione zdrapki można zidentyfikować i jeszcze dać
    > nagrodę za wskazanie kto się nimi posługuje!

    Przecież te zdrapki to tak jakby nasze faktury VAT musiały być
    wystawiane na drukach ścisłego zarachowania. Było tak swego czasu na
    Litwie aż weszli do UE. Nie słyszałem żeby z tego powodu jakiś cud u
    nich się wydarzył.

    Tomek

  • 27. Data: 2011-02-24 23:19:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-25 00:17, tomek pisze:

    > Przecież te zdrapki to tak jakby nasze faktury VAT musiały być
    > wystawiane na drukach ścisłego zarachowania. Było tak swego czasu na

    Czy można wystawić fakturę i już więcej się nią nie interesować?
    (księgowanie, kontrole itp.).

    > Litwie aż weszli do UE. Nie słyszałem żeby z tego powodu jakiś cud u
    > nich się wydarzył.

    A ja nie widzę związku pomiędzy drukami faktur i zdrapkami.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2011-02-24 23:21:34
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-24, o godz. 13:38:53
    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

> [...]
    > Wiejskiej i zastąpienie tego kilkoma ustawami, które nawet posłowie
    > potrafiliby zrozumieć, to jestem jak najbardziej za.

    Typu takiego: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1972053
    0339
    czy jeszcze krótsze?

    Tomek

  • 29. Data: 2011-02-24 23:29:41
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-25, o godz. 00:19:44
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Czy można wystawić fakturę i już więcej się nią nie interesować?
    > (księgowanie, kontrole itp.).

    Ah, tak to jasne że widać różnicę. Ale wystarczyłoby wysyłanie faktur
    (czy rachunków) do US - na co oczywiście nikt u nas nie pójdzie.

    Tyle że jakoś nie wierzę w to że nikt tam nie bada czy czasem bokiem
    nie idzie lewizna.

    > A ja nie widzę związku pomiędzy drukami faktur i zdrapkami.

    To tylko kwestia tego kto wpisuje kwoty - Ty czy drukarnia.

    Tomek

  • 30. Data: 2011-02-25 07:01:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-25 00:21, tomek wrote:

    > Typu takiego: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1972053
    0339
    > czy jeszcze krótsze?

    Nie wiem. Trudno powiedzieć jaką zdolność percepcji mają nasi wybrańcy ;-)

    Natomiast ustawa powinna wchodzić w życie po *spójnej* odpowiedzi przez
    wszystkich posłów (i to bez dyscypliny klubowej czyli suflera) na
    pytania "ludu", dotyczące ustawy.

    Piotrek