  • 1. Data: 2006-03-31 07:11:52
    Temat: Co to jest DOPELNINIE ETATU
    Od: "seba" <g...@o...pl>

    Witajcie

    mam pracownika na 1/8 etatu ale przepracowal zamiast 20 godzin to 40,na
    jakich zasadach mozna zrobic dopelnienie etatu,czy pracownik musi sie na to
    zgodzic,czy trzeba jakies aksy pisac

    seba

  • 2. Data: 2006-03-31 15:29:24
    Temat: Re: Co to jest DOPELNINIE ETATU
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "seba" napisał:

    > mam pracownika na 1/8 etatu ale przepracowal zamiast 20 godzin to
    > 40,na jakich zasadach mozna zrobic dopelnienie etatu,czy pracownik
    > musi sie na to zgodzic,czy trzeba jakies aksy pisac

    Dopełnienie etatu byłoby wtedy, gdyby pracownik pracował pozostałe 7/8
    etatu. Np. w innej szkole - bo to rozwiązanie stosowane jest w
    oświacie. Tutaj są normalne nadgodziny, przy czym powinien mieć
    zaznaczone w umowie lub w regulaminie pracy po przekroczeniu której
    godziny nadgodziny mu się liczą. Inaczej - domyślnie - za każdą
    godzinę po przekroczeniu dwudziestej w miesiącu - powinien dodatkowe
    pieniądze dostać. Trzeba przy tym uwzględnić okres rozliczeniowy.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 3. Data: 2006-03-31 16:02:51
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > Dopełnienie etatu byłoby wtedy, gdyby pracownik pracował pozostałe 7/8
    > etatu. Np. w innej szkole - bo to rozwiązanie stosowane jest w

    Hmm, poszukałem tego tematu i oto co znalazłem: http://tiny.pl/mztp
    Z tego co tu wyczytałem, jest jednak trochę inaczej niż mowisz...

    --
    jacenty
    www.goldap.info.pl

  • 4. Data: 2006-03-31 16:27:22
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "jacenty (R)" napisał:

    > Hmm, poszukałem tego tematu i oto co znalazłem: http://tiny.pl/mztp
    > Z tego co tu wyczytałem, jest jednak trochę inaczej niż mowisz...

    Mnie na szkoleniu mówiono coś zupełnie odwrotnego, jeśli chodzi o
    punkt 1. A szkoliła mnie sędzina z Sądu Pracy.
    Tak czy inaczej dopełnienie jest do etatu. Pełnego, jak sama nazwa
    wskazuje, czyli w tym przypadku do 160-168-176 godzin (zależnie od
    miesiąca).

    Pozdrawiam - Aicha

  • 5. Data: 2006-03-31 16:39:36
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "jacenty (R)" napisał:

    > http://tiny.pl/mztp

    Jeszcze odnośnie pkt 1 (i tytułem doprecyzowania pierwszego postu).
    Ktoś cytujący bez refleksji przepisy zapomniał o Art. 151: par. 1.
    Praca wykonywana ponad obowiązujące pracownika normy czasu pracy (...)
    stanowi pracę w godzinach nadliczbowych
    i par. 5: Strony ustalają w umowie o pracę dopuszczalną liczbę godzin
    pracy ponad określony w umowie wymiar czasu pracy pracownika normalnie
    zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy, których przekroczenie
    uprawnia pracownika, oprócz norlanego wynagrodzenia, do dodatku do
    wynagrodzenia (...)

    Jeśli tego nie zrobią, nadgodziny przysługują mu "z automatu" od 21
    godziny w miesiącu.

    Pozdrawiam - Aicha