  • 1. Data: 2005-01-03 15:13:35
    Temat: Co trzeba wysłać do US i ZUS w związku z początkiem roku ???
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    Witam,

    Kiedyś do US trzeba było wysłać oświadczenie o tym, że się będzie prowadzić
    KPiR, a do ZUZu jakieś chore zestawienie roczne z sumą tego co było na
    rozliczeniach miesięcznych.
    Co teraz trzeba wysłać do US, ZUS a może jeszcze gdzieś indziej, czego nie
    wysyła się normalnie co miesiąc, a tylko z okazji początku lub końca roku ?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-01-04 13:59:07
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Mon, 3 Jan 2005 16:13:35 +0100 "Mariusz"
    <M...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > wysyła się normalnie co miesiąc, a tylko z okazji początku lub końca roku ?

    Teraz o ile wiem jest zasada informowania tylko w przypadku zmiany (np. formy
    opodatkowania). Nawet o zaprowadzeniu KPiR informuje się US tylko gdy to
    pierwszy raz.

    A w ZUS-ie pani poradziła, by złożyć DRA za styczeń 2005 (do 10 lutego) bo
    przy zmianie wysokości składki programy im głupieją i "nie klonują" deklaracji
    poprawnie (to cytat).

    Pozdrawiam,
    Piotr A. Dybczyński

  • 3. Data: 2005-01-04 14:25:35
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    Dzięki, czyli rozumiem, że mogę spać spokojnie :)

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 4. Data: 2005-01-04 18:26:58
    Od: "Marcin" <m...@i...pl>

    nie tylko przy zmianie składki programy im głupeją :) a może to nie wina
    programów

  • 5. Data: 2005-01-06 07:27:22
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

    > A w ZUS-ie pani poradziła, by złożyć DRA za styczeń 2005 (do 10 lutego) bo
    > przy zmianie wysokości składki programy im głupieją i "nie klonują"
    > deklaracji
    > poprawnie (to cytat).

    To nie chodzi o to, że zmieniła się składka, ale o to że zmienia się %
    wyliczenia składki na zdrowotne z nowym rokiem.

    Z.K.