eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo zrobić jeśli firma mi nie zapłaciła, upadła i chce wystawić PIT11 za cały okres pracy??? › Co zrobić jeśli firma mi nie zapłaciła, upadła i chce wystawić PIT11 za cały okres pracy???
    From: "buchacz" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Co zrobić jeśli firma mi nie zapłaciła, upadła i chce wystawić PIT11
    za cały okres pracy???
    Date: 28 Jan 2004 21:11:14 +0100

    Witam.

    Problem jest taki:
    przepracowalem w firmie 2 miesiace (dwie jednomiesieczne umowy o prace -
    16.06.2003 - 16.08.2003) ale pieniadze dostalem tylko za pierwsze dwa tygodnie
    pracy. W tej chwili podalem firme do sadu i czekam na efekty dzialalnosci
    wladzy sadowniczej. :)

    Rzecz w tym, ze w miedzyczasie firma upadla (tak przynajmniej twierdza moi byli
    koledzy z pracy) ale ksiegowa firmy chcac (jak sama tlumaczy) "miec czyste
    konto" przed rozprawa chce wystawic mi PIT11 (juz bez pieczeci firmy) za caly
    przepracowany przeze mnie okres (dwa miesiace).

    Co powinienem zrobic? Czy odebranie przeze mnie tych PITow moze zostac
    wykorzystane przez firme podczas procesu jako dowod, ze odebralem calosc
    naleznych mi pieniedzy? A moze nie stanowi zadnego dowodu, a pokwitowanie
    odbioru ulatwi mi tylko zycie (bo przeciez jakos sie musze z tych dwoch
    miesiecy pracy rozliczyc przed Urzedem Skarbowym)? A jesli nie odbiore PITow,
    to w jaki sposob rozliczyc sie za ten okres pracy z US? Co zrobic, gdy odmowie
    odebrania PITow a firma sprytnie przysle mi je listem poleconym (odebrac-nie
    odebrac)???

    Dzieki.
    buchacz