  • 21. Data: 2011-01-07 08:25:12
    Temat: Re: Co zrobić żeby płacić niższy ZUS ?
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik <d...@w...pl>

    > Założyłem firmę żeby nie pracować na czarno, gdyby dotacji nie było, też
    > bym pracował tyle że na czarno i byłbym zarejestrowany w UP jak
    > wcześniej - właśnie przez wysoki ZUS.

    a teraz sobie pomysl, jak sie czuja "stare" firmy, ktore bula caly czas
    pelny zus, a tutaj wchodzi im konkurencja z mniejszymi kosztami?

    --
    ania

  • 22. Data: 2011-01-07 09:12:15
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-01-08 09:15, Maddy pisze:

    [ciach]

    > Łopatologicznie - prezes zarządu firmy informatycznej może nieodpłatnie
    > podejmować decyzje które muszą być podjęte przez organ zarządzający,
    > podpisywac pzrelewy, zawierać umowy itp., ale juz jak pojedzie na serwis
    > do klienta, trzeba mu zapłacić.

    No i tu pewnie jest to o co mi chodzi, jest tu na tyle dużo pola
    manewru, że można osiągnąć zamierzony efekt (choć jak wskazałeś nie
    zawsze) ale od czego są umowy o dzieło?

    > Za to płacisz ponad 34% podatku dochodowego.

    e tam... wystarczy np. wynająć nieruchomość takiej spółce (w końcu musi
    mieć siedzibę!), oczywiście po cenie rynkowej :), wynajem na dodatek
    jest jeszcze niżej opodatkowany.

    > I nie możesz spółki zamknąć z dnia na dzień, trzeba przeprowadzić
    > likwidację. Uchwała o otwarciu likwidacji to notariusz i opłaty KRS -
    > zamknięcie likwidacji - znowu ekstra opłaty KRS. Po drodze co roku ok.
    > 300zł za bilans.

    Jasne, ale porównaj te koszty z ZUSem

    > Masz pełną księgowość, którą ktoś musi poprowadzić - nawet jak się za to
    > zabierzesz sam, musisz kupić odpowiednie oprogramowanie, bo prowadzić w
    > exelu tego się nie da a na papierze (np. amerykanka) to jest wyższa
    > szkoła jazdy, bo trzeba dokładnie wiedzieć, co się robi.
    > Programy do KH są odpowiednio droższe od tych do PKPIR.

    Jasne, ale są i oferty prowadzenia PK za 250zł miesięcznie.

    > Konta bankowego dla spółki kapitałowej nie założy się w żadnym z tanich
    > banków, typu mBank.

    ok

    > Podsumowując - jak dla kogoś minimalny obowiązkowy ZUS to za dużo, bo
    > nie ma go od czego odliczyć (padała tutaj kwota 1000zł miesięcznie), to
    > nie stać go na założenie sp. z o.o.

    oj, właśnie niekoniecznie, choć rozwiązanie ze spółką wymaga dużo więcej
    wiedzy. Poza tym sp. z o.o. się może przydać w dłużej perspektywie :)

    PS: żeby nie było, jestem jak na razie tylko teoretykiem takiego
    rozwiązania, choć o praktykach słyszałem.

  • 23. Data: 2011-01-07 10:40:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.01.2011 10:12), Daniel Stalica wrote:

    > Jasne, ale są i oferty prowadzenia PK za 250zł miesięcznie.

    Bałbym się takiej oferty, chyba że to jakaś rodzina i jest 80% zniżki :).

    p. m.

  • 24. Data: 2011-01-07 10:56:58
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > ubezpieczenie to nie podatek. Jak ubezpieczasz dom, to też płacisz,
    > nawet jeśli w nim nie mieszkasz. Samochód z ubezpieczeniem OC też może
    > stać w garażu, a i tak musisz płacić.
    > Na tym polega ubezpieczenie, że stawka jest jakośtam statystycznie
    > wygenerowana i tyle.

    U nas to jest podatek.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 25. Data: 2011-01-07 11:06:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.01.2011 19:54), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > stać w garażu, a i tak musisz płacić.
    > Na tym polega ubezpieczenie, że stawka jest jakośtam statystycznie

    Tyle że jak płacisz OC lub ubezpieczenie domu, to płacisz jakąś tam
    składkę.

    A tutaj mamy sytuację taką jakby jedni płacili OC jako % ich zarobków, a
    inni stałą - ryczałtową kwotę. Nie da się tego logicznie uzasadnić.

    No i o tym że ZUS jest ubezpieczeniem, można mówić w przypadku składki
    rentowej, na siłę jeszcze w przypadku składki emerytalnej. Ale już cała
    reszta to zwykły podatek ukryty pod nazwą ubezpieczenia.

    p. m.

  • 26. Data: 2011-01-07 11:28:02
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-01-07 11:40, mvoicem pisze:
    > Bałbym się takiej oferty, chyba że to jakaś rodzina i jest 80% zniżki:).

    Przy paru fakturach miesięcznie to są podobno realne ceny...

  • 27. Data: 2011-01-07 11:53:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    Saturday, January 8, 2011, 12:28:01 PM, you wrote:

    > Akurat chorobowe to typowe ubezpieczenie. Jak zachorujesz, to Ci zapłacą
    > i to wielokrotnie więcej niż wynosi składka.
    > Podobnie wypadkowe - masz wypadek w określonych warunkach, dostaniesz
    > wypłatę.
    > Fundusz Pracy - z niego wpłaca się np. zasiłki dla bezrobotnych.
    > Ubezpieczasz się na wypadek utraty pracy. Świadczenie niewielkie ale i
    > składka nieduża.
    > Emerytalne to jest właśnie produkt najmniej ubezpieczeniowy.

    A składkę ma najwyższą... Zakład Utylizacji Szmalu jest w stanie
    wszystko w g***o obrócić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2011-01-07 11:57:33
    Od: Mane <m...@w...pl>

    Jest jeszcze KRUS :)

  • 29. Data: 2011-01-07 12:12:20
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2011-01-07 12:57, Mane pisze:
    > Jest jeszcze KRUS :)

    Ale to chyba najtrudniejsza droga gdy się już jest w ZUS :)

  • 30. Data: 2011-01-07 13:46:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.01.2011 12:28), Maddy wrote:

> [...]
    > Fundusz Pracy - z niego wpłaca się np. zasiłki dla bezrobotnych.
    > Ubezpieczasz się na wypadek utraty pracy. Świadczenie niewielkie ale i

    Ok, fakt. Jakoś mi się mentalnie "wchłonęło" to do rentowej.

    > Emerytalne to jest właśnie produkt najmniej ubezpieczeniowy.

    No i zdrowotne - które jest tak bardzo podatkiem jak tylko to może być :).

    p. m.